Domowa jarzynka


Przepis na przyprawę uniwersalną, taką domową jarzynkę, która podkreśli smak każdej zupy, sosu, mięsa itd. Przyprawa jarzynka jest bez sztucznych, chemicznych dodatków, są tu tylko suszone warzywa i różne drobne przyprawy i zioła. Sklepowe mieszanki są dodatkowo wzbogacane glutaminianem sodu lub innymi niepotrzebnymi dodatkami, a Wy możecie przygotować domowy, zdrowy odpowiednik. Co ważne, pracy nie ma przy tym tak dużo, a przyprawa jest naprawdę wydajna. Ja przygotowałam ją z warzyw, które sama ususzyłam, ale jeśli nie macie suszarki czy piekarnika, to możecie skorzystać z suszu sklepowego (można kupić woreczki suszonych warzyw w większych marketach lub na targu).

Swoją domową jarzynkę doprawcie wedle potrzeby, ja wybrałam wariant najbardziej uniwersalny, ale jeśli macie ochotę, to dodajcie curry, więcej czosnku czy sporo ostrej papryki. :) Polecam.

Domowa jarzynka krok po kroku

  • czas: ok. 15 minut + suszenie warzyw
  • liczba porcji: 1 torebka przyprawy

Składniki:

  • 1 duży pęczek włoszczyzny
  • cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 2–3 grzybki suszone
  • garść świeżych ziół
  • 2 łyżeczki soli
  • 1 łyżeczka pieprzu
  • 1 łyżeczka lubczyku
  • 1 łyżeczka kolendry
  • 2 kulki ziela angielskiego
  • 1 łyżeczka bazylii
  • Przygotowanie domowej przyprawy

    Krok 1: Obrane warzywa ścieram na tarce o średnich oczkach (raczej większych niż mniejszych).

  • Przygotowanie domowej przyprawy

    Krok 2: Rozkładam je na papierze do pieczenia, dodaję również troszkę porwanych ziół. Wstawiam całość do nagrzanego do 60–90°C piekarnika i suszę ok. 2–4 godzin. Zaglądam co jakiś czas i mieszam warzywa, sprawdzając, czy są już suche. Czas suszenia zależy od wielkości i ilości warzyw.

  • Przygotowanie domowej przyprawy

    Krok 3: Większe przyprawy rozdrabniam w moździerzu, dodaję do tego warzywa i również rozcieram, a na koniec drobne przyprawy i sól, i mieszam wszystko. Przekładam do woreczka i gotowe. Do dań dodaję ok. 1 łyżeczki lub do smaku.

Domowa jarzynka
Domowa jarzynka

kotlet.tv

Dodaj komentarz

Komentarze: 49

Ponowny świetny pomysł. :-)

Jesteście fantastyczni! A Ciebie Paulinko oglądam od jakiegoś czasu z
ogromnym zachwytem! Np. wczoraj upiekłam według Twojego przepisu ciasto
marchewkowe-wyszło rewelacyjnie!!! dodam, że to moje pierwsze w życiu,
upieczone przeze mnie ciasto:) wasza stronka zagościła już wśród moich
ulubionych!!!! Pozdrawiam Was serdecznie!! :)

Napewno skorzystam z przepisu! Naprawde ,nie pomyslalem nigdy o
samodzielnym przygotowaniu. Wy to macie glowy! Bedzie super ,bo faktycznie
nieraz zdarzy mi sie uzyc jarzynki z torebki :( Ale co tam… Pzdr

  • wrymowanymobledzie1

@barteks07 oni sa chyba ich sponosrami wiec nie rozumiem oburzenia

Mi to nie przeszkadza ze wszystko od Kamisu. Jezeli zarabiaja to bardzo
dobrze, kreca bardzo duzo filmikow, robia bardzo duze ilosci jedzenia,
montuja to, oswietlaja. Wszystko dla nas.

  • Laurentino Agnieszka

Super przepis;)

  • Jędrzej Stelmach

za niedługo jak przygotować przyprawę Maggi?

Pomysł genialny.Jak kupię taką maszynkę to może sama zrobię :)

Wlasnie na cos takiego czekalem. Swietny pomysl:-)

no czy tak wszystko dla nas to nie wiem. Oni robią to dla siebie- pasja, później dla nas :)

ja nie lubie takich warzywnych dan ale z twoich rak bym jadl, albo swojej dziewczynyn ale ona nie jest az tak zajebista w kuchni jak ty! ale juz sie powoli wyrabia oglada regularnie wasze filmiki i sie uczy, na szczescie:) kiedy bedzie jakis przepis na proste i dobre ciasto/deser?

cieszę się i polecam :)

tak, z przyjemnością zrobię inne mieszanki, bardzo lubię takie rzeczy :) a jarzynkę polecam jest suuuper!

dzięki za miłe słowa :) uwielbiam to co robię i zdecydowanie z ogromną przyjemnością dzielimy się tym z Wami :) ściskam cieplutko :)

hahaha no dokładnie tak :) miny czasem są zabawne

polecam, co więcej, taką domową jarzynkę można doprawić wedle uznania np.: cyrry itd. :)

ojej! dziękuję za miłe słowa, to dla mnie niesamowicie miłe :) a ciasto uwielbiam i ja, cieszę się, że i Tobie smakuje :)

  • Natalia z Facebooka

G-e-n-i-a-l-n-y przepis! Od dawna chciałam zrezygnować z tych kupnych kostek rosołowych, a nie bardzo wiedziałam czym je zastapić!

kolejny przepis do zrobienia!

  • Katarzyna z Facebooka

Kupnej jarzynki nie uzywam ale taka chetnie zrobie. Dziekuje za pomysł – skorzystam.

  • Dorota z Facebooka

świetny pomysł :)

Widać od razu, że to lubisz:) na filmikach entuzjazm aż z Ciebie tryska ;)

chodziło mi o krecenie filmikow nie o gotowanie, bo to oczywiste ze gotowanie to ich pasja ale robiac filmy i umieszczajac je na youtube robia to po to aby ktos je ogladal i skorzystal z ich rad :)

slodziutka;)

Tak? a na ich stronie wyraźnie pisze, że zaczęli nagrywać itd po to aby uporządkować swoje przepisy :) pozdrawiam :)

Tak i nie ma w tym nic zlego ze uzywaja przypraw z Kamisu :)

@Kuchareczka89 i @kasiakalaka tak, zaczęliśmy prowadzić stronę by uporządkować przepisy, włączyliśmy w to naszą pasję i dzielimy się tym z Wami i to nam sprawia frajdę, inaczej strona byłaby prywatna :) pozdrawiam cieplutko.

no właśnie o tym pisałam i dokładnie w takiej kolejności ;-) Pozdrawiam!:)

a cz ja coś takiego napisałam??? chyba coś ci się pomyliło:)

No wlasnie ja odpowiedzialam na taki post jednej z osob, przez co myslalam, ze wkreciłas się w tę rozmowę.

to nie myśl tylko czytaj ze zrozumieniem:) Pozdrawiam

slucham? to chyba Ty powinnas czytac ze zrozumieniem bo Twoj komentarz pod moim zupelnie nie mial sensu i nie odnosil sie do tego co napisalam.

Poza tym uwazam ze Twoje „to nie myśl tylko czytaj ze zrozumieniem” bylo bardzo niemile. Ja odpowiedzialam na komentarz w ktorym osoba skrytykowala filmik za przyprawe Kamis, dlatego nadal nie rozumiem Twojej wypowiedzi, w ktorej piszesz ze robia to dla siebie. To oczywiste, ze robia to przede wszystkim dla siebie ale rowniez i dla nas dlatego kto ich oglada powinien byc im wdzieczny :)

@kasiakalaka i @Kuchareczka89 kochane chyba ta dyskusja się troszkę zamotała :))

masz racje ;) to konczymy :)

Po raz kolejny udowodniłaś, że nie potrafisz czytać ze zrozumieniem, skoro nie rozumiesz mojej wypowiedzi odnośnie filmików. Zaczęli robić to dla siebie, zapewne nie sądzili, że tak wielu ludziom przydadzą się porady i tyle osób będzie śledziło ich poczynania w kuchni. Stało się to ich hobby i robią to dla siebie, bo to sprawia im radość. Oczywiście dla nas również- skoro publikują te filmiki. Co do wdzięczności kompletnie nie wiem skąd Ci się to wzięło;-) Dygresja? Pozdrawiam ;-)

Z resztą skończmy tę dyskusję, to nie czas ani miejsce. Pozdrawiam

nie używam kupnych jarzynek juz od dobrych paru lat, a taka własna bardzo mnie skusiła, oto efekt (szkoda, że zapachu nie oddaje;-)):

[img]http://kotlet.tv/wp-content/uploads-comments/jarzynka_2a.jpg[/img]

A jak długo można taką przyprawę przechowywać? Jak się już za nią zabiorę to chciałabym zrobić od razu więcej.

Dzięki

Mogę użyć gotowej mieszanki warzywnej ususzonej kupionej w markecie?

Faktycznie, prosta, szybka i przyjemna w przygotowaniu, pachnie niemożliwie:)

Czy mogę dodać 3 pieczarki zamiast suszonych grzybów ?

Jakie zioła wchodzą w skład „garści”?

Czy można robić bez soli? Tzn. Ja robię podobną tylko właśnie bez soli

Miało być tak Robię bez soli i zastanawiam się ile można taką przyprawę przechowywać i czy z solą dłużej? Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź

płacą ci za reklamowanie kamisu

Dziękuję bardzo żeczywiście bardzo proste. Bardzo dziękuję.

Fajne 👍 :)