Wybuchowy sernik z piankami


Tym razem sernik, który spodoba się najmłodszym – wybuchowy sernik z piankami. Słodki, kolorowy i troszkę wybuchowy. A wybuchowy dlatego, że pianki marshmallow pod wpływem temperatury lekko puchną i tworzą na wierzchu sernika kolorowe kratery.

Wybuchowy sernik z piankami możecie zrobić z piankami w kolorze różowym, niebieskim lub innym. Zachęcam Was gorąco do eksperymentów, bo choć sernik sam w sobie ma dość klasyczny smak, to fajnie jest trafić na kolorowe, słodkie fragmenty. Zdecydowanie jest to sernik dla najmłodszych, a ja już czekam na zdjęcia Waszych wybuchowych serników. :) Smacznego.

Wybuchowy sernik z piankami krok po kroku

  • czas: 1 godzina
  • liczba porcji: forma 22–24 cm

Składniki:

  • 1 kg mielonego twarogu
  • 4 jajka
  • 1 łyżka mąki
  • 1 szklanka cukru
  • 1 łyżeczka przyprawy do sernika lub aromat
  • pianki ok. 150–200 g

Moje porady:

  • Przepis na kolorowy sernik

    Krok 1: Najpierw ser miksuję z przyprawami, potem dodaję całe jajka, cukier i miksuję, dodaję mąkę i miksuję.

  • Przepis na kolorowy sernik

    Krok 2: Teraz wrzucam kolorowe pianki i mieszam lub miksuję.

  • Przepis na kolorowy sernik

    Krok 3: Przekładam do formy i równam z wierzchu tak, aby ukryć pianki pod powierzchnią sera. Wstawiam całość do nagrzanego do 180°C piekarnika na godzinę. Po upieczeniu zostawiam, by przestygł, najlepszy jest po schłodzeniu. Smacznego.

Dodaj komentarz

Komentarze: 65

muszę wypróbować;D

Fajny przepis, zastanawia mnie tylko jak te pianki się zachowują po upieczeniu ich? One się roztapiają w serze, stając się kremowe, czy są raczej gumowe?

Pozdrawiam serdecznie i życzę szczęścia i zdrowia dla Mamy i Dzidziusia ;-)

Paulina Stępień

Luiza moje zostały piankowe :)

mogłaś nazwać ten śmieszny sernik „wybuchowy sernik ze smerfami” :)

Mam pytanie, jakiego sera (najlepiej jakiej firmy) użyłaś do tego serniczka? :)

Paulina Stępień

Angelika polecam artykuł o serach, ja osobiście używam piątnicy, metki lub sama mielę

Wow nikt nie pisał :D

  • Klaudia Yui Asuna

Wyglada pysznie , szkoda ze takiego nie umiem ;(

Przecież, jest pokazane jak zrobić o_O

w sobote robie 8naste urodziny i już mam jedno ciasto :)

Może byc mąka tortowa ??

O nie, Gargamelku jeden, upiekłaś smerfy? :D Pomysł bardzo fajny, na pewno wypróbuję :)

radze zrobic troszke wczesniej na wszelki wypadek, bo z doswiadczenia wiem, ze przy jakies wiekszej okazji takie rzeczy lubia nie wychodzic… :D pamietam jak na swoja 18tke nie chcialam tortu tylko uparlam sie, ze zrobie sama jablecznik i kopiec kreta… Jablecznik wyszedl strasznie plaski choc jablek bylo tyle ile w przepisie, a kopiec kreta w ogole sie nie udal, bo w przepisie bylo zeby najpierw ubic smietane, a pozniej zajac sie zelatyna, a ja nie wiem czemu zrobilam odwrotnie… powodzenia!

Zapisany do wypróbowania :)

Nie no myślę, ze mi wyjdzie, wezme jeszcze przyjaciólkę, która jest mistrzynią w robieniu ciast więc chyba nie musze sie bać :) Ale faktycznie, jest coś takiego że jak jest coś ważnego to nic nie chce wyjśc :P

z jakiej firmy jest ser którego użyłaś do serniczka?

o jaaa wygląda pysznie;D

hehe :) no to milej zabawy :)

Upiekłaś Smerfy? :(

  • Karolina Kwaśnik

Świetne! Upiekę to mojemu 5 letniemu kuzynowi ;)

bardzo fajny!

Lubicie taki twaróg 100 razy zmielony wręcz na podobiznę do homogenizowanego? Przecież najlepszy sernik zawiera prawdziwy twaróg zmielony z masłem raz i to na grubych oczkach.

A cukru nie? Bo coś na filmiku nie widzę

  • Edyta z Facebooka

dobra..biorę się…Mam pianki takie małe ..jak amerykanie używają do słodzenia herbaty ( może córka nie zauważy ze jej kilak znikło :) )…może wyjść ciekawie bo w paczce jest kilka kolorów

Same pianki są już okropnie słodkie … ; )

Co to sa pianki ? Jak sie nazywaja po angielsku ?marshmallow ?

Ciekawe czy jak tak codziennie robisz co innego czy powtarzasz jakieś danie drugi raz chyba nie masz kiedy.a ten sernik to wynalazek bo już nie masz pomysłów wiec wymyślasz cuda.

„Wybuchowy sernik…” Patrząc na tytuł myślałem że w przepisie zobaczę jakieś 2 kilo trotylu na ciasto

ja zawsze daje trzy lyzki na kilogram sera make ziemniaczana

  • Elwira z Facebooka

pomysl nie za bardzo mi sie spodobal,wlasciwie to czekalam na tort makowy

Wow, jaki świetny przepis. Szybkie, proste, ciekawe i zapewne pyszne ciacho :)

  • Edyta z Facebooka

no i upiekłam. Dziwnie się piekł..dłużej bo prawie 1.5 godziny. Pięknie wyrósł a w trakcie stygnięcia opadał :(. Wróciła córa ze szkoły wiec zaczęła się degustacja. kroje a na wierzchu skorupka o smaku karmelu. co się okazało: użyłam do sernika pianek które pod wpływem temperatury się rozpuszczają. Amerykanie dodają je do ciepłych napoi a i u nas coraz częściej można je spotkać np przy podawaniu gorącej czekolady. tak wiec kobietki do sernika trzeba użyć zwykłych pianek typu „jo-jo” bądź na grilla :). Ale powiem wam…pomimo wszystko sernik z karmelowa pierzyna tez super !!!

Elwira warto spróbować :) a tort przecież też będzie :)))
Edyta ooooo dobrze wiedzieć! dzięki za info i cieszę się, że jednak wyszło smacznie, czas za to to niestety kwestia sera, tutaj troszkę było o serach http://kotlet.tv/ser-na-sernik-jaki-wybrac

chyba zapomniałaś o cukrze.. na liście składników jest

Paulina Stępień

dziękuję, już poprawione :)

super wyglada!
pomyslalam, ze znow zaeksperymentowalas, ale tym razem zbyt odwaznie, (bo zrobilas sernik z dodatkiem niebieskiego sera plesniowego :))

Paulina Stępień

haha a to byłoby ciekawe doświadczenie :D

Ktoś to piekł? Dobry on jest?

Paulinko, piecze się 30minut i spieka mi się góra-czy powinnam przykryś folią aluminiową???

Paulina Stępień

Sylwia koniecznie przykryj tylko ostrożnie, bo pianki teraz się ciągną, by sie nie przyczepiły do folii

Paulinko, sernik zrobiony ale mam jednak spieczoną górę (bardziej brzegi,które obkroiłam). I przyszedł mi do głowy taki pomysł-niebieska polewa:) Mam niebieski barwnik…może jakaś podpowiedź? :)))

Paulina Stępień

Sylwia zrobiłabym zwykły lukier zabarwiony na niebiesko :) szklanka cukru pudru i 1-2 łyżki wody lub soku z cytryny i barwnik :)

I taki lukier zrobiłam ale nie polałam. Chyba by było za słodko. A lukier wyszukałam z resztą w Twoich przepisach:)))

  • Edyta z Facebooka

przyznaje się…nie czytałam o serach…a piekłam z „Dr Oetker. Twaróg aksamitny.” wiec wszystko się zgadza :)

  • Elwira z Facebooka

super,dziekuje,poczekam na niego.wczoraj zrobilam ciasto drozdzowe z ponizej przepisu.urosl pieknie i tak samo smaczny byl

Piekłam !! Pychotka!!

A może coś wybuchowego? :)

Mój sernik właśnie wyszedł z piekarnika, więc nie spróbowałam /jeszcze/. Ja oddzieliłam białka od żółtek, z białek ubiłam pianę dodając łyżkę budyniu. Pozostałą część budyniu dałam do sera, potem dodałam ubitą pianę. Urósł pięknie. Jeżeli smakuje tak jak wygląda…. Chyba nie doczeka rana.
Pozdrowienia dla całej rodzinki!

katastrofa! sernik wyszedł jak woda, mimo to wymieszałam z piankami i pieczę się; pianki zaczęły się mocno spiekać więc po 25 minutach pieczenia przykryłam folią, mam nadzieję, że będzie co jeść :-(

dałam ser z Piątnicy, bo mówisz, że fajny. To mój pierwszy sernik generalnie. A może za długo stał na półce (zamiast w lodówce) czekając na zabranie się za robotę, może z pół godziny to było. Bo już nie wiem co było przyczyną. Sernik wyszedł taki sobie. Da się zjeść, ale bez szału. Pianki powypływały i się trochę przypiekły, ale to nic, nie zniechęcam się ;-D

chcialam sie dowiedziec czy tortownice trzeba czyms posmarowac .

cos okropnego, nie polecam, spieczona gora jest okropna, az mdla….

A Ja Mieszkam 2 Km Od Piątnicy Więc Zawsze Mam Dobry świerzy Ser.Pozdrawiam

Paulinko mam takie pytanie: Czy do tego sernika moge dodac Quark?Bo twarogu w niemczech nie ma :) pozdrawiam:)

Paulina Stępień

Monika tak można

Świetny pomysł.
Zrobię na następną okazje. :)

  • Ania

W przepisach często pojawia się miara 1 SZKLANKA. O jakiej pojemności szklanki mówimy?

A jak w smaku? Nie jest on za słodki?

  • waldemar lemanczyk

klapa nie wyszedł ! ale może dlatego że dodałam twaróg biedronkowy i nie doczytałam w komentarzach że nie powinno sie go dodawac po 15 minutach już sie spiekł.. na którym stopniu najlepiej piec ciasta bo ja piekę na przedostatnim i nie zawsze ciasta mi wychodzą. Paulina doradź

Paulina Stępień

Marta ja zawsze na środku, no a biedronkowy faktycznie słabo wypada, dużo dłużej trzeba go piec

PAULINA napisz mi jeszcze proszę czy za każdym razem piec z termoobiegiem czy lepiej bez??

Właśnie się zabieram do zrobienia sernika :-)) trzymajcie kciuki

Zrobiłam dzisiaj, ale chyba coś poszło nie tak, mój sernik się rozpływa. Czy mogłabyś doradzić mi co następnym razem mam zrobić, żeby nie powtórzyć historii?