Świąteczne babeczki gwiazdki


Kolejny pomył na dekorację babeczek na święta, tym razem świąteczne babeczki gwiazdki. Dekorację babeczek przygotowałam z lukru plastycznego w dwóch kolorach, wycięłam gwiazdki za pomocą wykrawaczek do pierniczków i wszystko razem złączyłam lukrem. Przygotowując taką dekorację, pamiętajcie, że najlepiej łączyć lukier plastyczny za pomocą lukru na białkach, ale w przypadku takich babeczek sprawdzi się też troszkę dżemu, zwykły lukier, a nawet woda.

Jako bazę do dekoracji świątecznych babeczek proponuję muffiny piernikowe lub makowe. Smacznego.

Świąteczne babeczki gwiazdki krok po kroku

  • czas: ok. 1 godziny
  • liczba porcji: 12

Składniki:


Moje porady:

Babeczki gwiazdki
Babeczki gwiazdki

Paulina Stępień

kotlet.tv

Dodaj komentarz

Komentarze: 35

rewelacja

czy przez taka ilosc lukru ta babeczka nie jest mega slodka? wyglada
przecudnie to fakt, ale boje sie ze beda mega slodkie:(

musze kupic papilotki bo mam w planie zrobic babeczki:) sliczne te babeczki
z gwiazdkami:)

jak dużo wychodzi tego lukru plastycznego z tego przepisu ? :)

MNIAM

Ciagle sledze Twoje filmiki !

Mam takie pytanie neizwiazane z przepisem, ma Pani wyksztalcenie gastronomiczne ? czy to po prostu takie hobby ? tak pytam z ciekawosci ;)

Widocznie nie śledzisz bo byś wiedział.

Musisz tez wiedziec ze czlowiek nei ma zawsze tyle czasu by ogladac wszystko i czasem cos umknie ;)

piekny wystroj kuchni

  • Poranna z Facebooka

Bardzo :-)

piekne!
a ja mam zupelnie inne pytanie. Moze banalne…
Jakie sa lepsze te „foremki” do ciasteczek tego rodzaju …wlasciwie babeczek.. papierowe czy silikonowe? I czy uzywajac jednych i drugich potrzebuje ,zeby je czyms w srodku przed nalaniem ciasta „wysmarowac”???

z wykształcenia jestem informatykiem, po drodze skończyłam wiele kursów i szkół, więc mogłabym jeszcze dodać, że jestem wizazystką ekonometrykiem oraz jubilerem :D ale od kilku lat gotuję, ostatnio też staram się doskonalić w tym fachu bardziej „pro” :) obecnie gotowanie to moja i pasja i praca :) ściskam ciepło

z przepisu na lukier wychodzi lukru na cały duży tort, do babeczek wystarczy połowa a nawet 1/3 :)

dziękuję, kuchnia świąteczna! :D

kup koniecznie papilotki, babeczki są piękne!

to zależy, taka ilość lukru na tej babeczce jest moim zdaniem akurat, słodkie, nie da się ukryć, ale tak słodkie jak polukrowana babeczka, zawsze dekorację można zdjąć, tak jak z tortu :)

jak długo można przechowywać w lodówce lukier plastyczny i lukier maślany:)?

lukier plastyczny najlepiej trzymać w szafce a nie lodówce, a lukier maślany ok. 2 tygodni. Po nałożeniu na babeczki ok. 4-5 dni, głównie ze względu na babeczki – zrobią się twarde i tylko lukier będzie jadalny :)

czyli spokojnie mogę dziś zrobić by użyć jutro ? a lubier maślany równieżw szafce:)?

lukier maślany w lodówce pod folią, plastyczny w szafce i moooooocno zawinięty, najlepiej plastyczny używać po zrobieniu niestety, a przechowywać gotowe ozdoby jakieś kwiatki itd. A maślany możesz zrobić dzisiaj.

dzieki! więc tak zrobie!:)

cześć :) . chaciałam się o coś spytać . zwykle do pieczenia babeczek używam foremek sylikonowych, ale ostatnim razem użyłam foremek papierowych nalałam tak do połowy każdej foremki ciasta i włożyłam do piekarnika . po około 10 minutach wszystko zaczęło mi z nich wypływać ani jedna się nie uratowała . za drugim razem dałam znacznie mniej ciasta , ale babeczki wyszły malutkie i bardziej przypominały ciastka. co zrobiłam źle :( ? . dodam jeszcze, że babeczki piekłam według waszego przepisu .

czyli mogę podzelić te składniki na 3 i wystarczy na babeczki . To super dziekuję bardzo , bo aż tak duzo tego lukru mi nie potrzeba ale musze cos takiego zrobić, piekne. pozdrawiam :)

o Boze jakie sliczne ach :> :> :> Zaczynam podejrzewac ze Paulnka jest wrozka serio serio :)

  • Anna z Facebooka

normalnie cudo cudo cudo !!!! :> Nasza Paulinkaczarodziejka :)

odpowiem ja:P moze bede miala racje:P ale akurat kilka godzin temu ogladalam na kotlet.tv filmik o foremkach do muffinow:) jezeli uzylas jednej papilotki to normalne, ze sie wyleje, gdybys wlozyla jedna w druga czyli uzyla dwoch ma byc juz ok:)

@DesSamoZuo dokładnie tak jak napisał @xxMEGxxD (dzięki :****) z pojedynczych papierków wypłynie, ale już dwa będą dawały sztywniejszą konstrukcję i nic nie wycieknie, proponuje napełniać do 3/4 wys. Możesz też kupić papierowe na rusztowaniu :)

  • Monika z Facebooka

słodkie i pewnie też tak smakują :)

czy lukier plastyczny jest jadalny ?

tak, lukier to lukier, jak najbardziej jadalny :)

gdzie go bym mogła dostać ? :)

tu przepis na lukier kotlet.tv/lukier-plastyczny-do-tortow

Fajnie dekorujesz