Sernik z kruszonką


Sernik z kruszonką to kolejna wariacja na temat sernika, tym razem to sernik, który nie opada, nie ma spękań, za to na wierzchu ma kruszonkę, a dokładniej starte, chrupiące, kruche ciasto. Pod kruszonkę możecie włożyć owoce, warstwę kajmaku lub nic więcej nie dodawać.

Sernik z kruszonką jest bajecznie prosty, kruche ciasto możecie zrobić kilka dni wcześniej, a potem szybko przygotować sernik, kiedy najdzie Was na niego ochota. Z ciast z kruszonką polecam Wam też makowiec z pianką oraz chałkę najlepszą na świecie. Smacznego!

Sernik z kruszonką krok po kroku

  • czas: 1,5 godziny
  • liczba porcji: forma 25x34

Składniki:

masa serowa:

  • 1 kg sera
  • 3 jajka
  • 1 szklanka cukru
  • 1 łyżeczka cukru z wanilią
  • 1 łyżka mąki

kruche ciasto:

  • 3 szklanki mąki
  • 5 łyżek cukru pudru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • ok. 220 g masła
  • 2 całe jajka

Moje porady:

  • Przepis na sernik

    Krok 1: Przygotowanie zaczynam od kruchego ciasta. Mąkę mieszam z proszkiem, cukrem pudrem i cukrem waniliowym, dodaję masło i siekam. Gdy masło jest w małych kawałkach, to dodaję jaja.

  • Przepis na sernik

    Krok 2: Zagniatam, aż będzie elastyczne, może być lepkie. Dzielę na dwie części i chowam do zamrażarki. Najlepiej na godzinę, aż stwardnieje, ale jeśli nie ma tyle czasu, to też będzie ok, po prostu trudniej będzie się ścierać.

  • Przepis na sernik

    Krok 3: Przygotowuję masę serową. Jaja całe wrzucam do miski, dodaję cukier i miksuję. Dodaję ser, mąkę i mieszam.

  • Przepis na sernik

    Krok 4: Na dno formy ścieram kruche ciasto, na to nakładam masę serową.

  • Przepis na sernik

    Krok 5: Na wierzch ponownie daję kruche ciasto starte na tarce o grubych oczkach. Wstawiam do nagrzanego do 180°C piekarnika i piekę 1 godzinę, studzę przy zamkniętych drzwiczkach, najlepsze po schłodzeniu w lodówce. Smacznego.

Sernik z kruszonką
Sernik z kruszonką

Paulina Stępień

kotlet.tv

Dodaj komentarz

Komentarze: 87

  • Gabriela z Facebooka

SPAĆ! Sernikami o 23 szczuć :(

  • Mariusz z Facebooka

Robiłem niedawno – zniknął w 5 minut ;)

  • Iwona z Facebooka

bo przecież sernik to nr 1 wśród ciast!!!

Jakiego sera używasz??

Paulina Stępień

Ania tutaj dałam ser Piątnicy, ale dobry jest też president, chyba każdy ma jakiś swój ulubiony :)

  • Paweł z Facebooka

piękny

Mniam serniczek :3.

super wygląda napewno wypróbuje pozdrawaim.

ja dodaje cacao do ciasta :) też ładne :))

Robisz taki sam sernik i ta sama technika jak moja babcia tylko ze ona daje jeszcze na mase bryoskwinie pokrojone w plasterki jest on najlepszy na swiecie.

Jednej osobie opadł sernik.

Boże, kto znowu minusuje te filmy?! Rozumiem dawać łapki w dół jeżeli jest tytuł „Sernik z kruszonką” a film to mix wpadek, ale gdy wszytsko jest ok i do tego wykonanie na poziomie to do czego się przyczepiać? Nie lubisz sernika to nie oglądaj, a nie bez sensu zaniżasz poziom polskiego YouTube.

Ładny talerzyk

Może to konkurencja lub jakiś zazdrośnik… Różni są ludzie, niestety są też gbury.

Pychota! Musisz sprobowac sernika z dynia, jesli masz ochote przesle ci przepis!

Z kratką zrób Paulinka, z kratką ! :)

  • Marta z Facebooka

sernik i talerz cudne

A nie lepiej tej większej części ciasta (na spód) nie chować do zamrażalnika? Tylko wyłożyć (wylepić) nim spod formy?

  • Sylwia z Facebooka

Robię takie ciasto do sernika ….ale kakaowe ;-)

można, ale ścierać jest naprawdę prosto i jakiś ładniejszy ten spód wychodzi :)

  • http://kuchareczkamala.blogspot.com

Właśnie idę go robić ciekawe jaki mi wyjdzie pozdrawiam

  • Magda z Facebooka

pycha:)

Mój ulubiony :)

ja robię podobnie, z tym że do ciasta dodaję kakao :) to jest mój ulubiony sernik!

paulino, bylam kiedys na tureckiej herbacie w malym kebabie :d i podali mi do herbaty takie tureckie ciastko- baklave. Chyba z ciasta francuskiego z miodem i bakaliami. Przepyszne! Moglabys moze odzwierciedlic przepis takiego deseru? pozdrawiam:)

  • http://kuchareczkamala.blogspot.com

wyszedł super dzieki za przepis:)

Dobrze :-) Spróbuję tak jak radzisz. Tylko mam jeden problem: ciasto nigdy „nie chce” mi się tak dobrze zmrozić. Inaczej, po wyjęciu z zamrażalnika jest w połowie miękkie. Czy Pani Kotlet ma na to jakąś radę? ;)
Pozdrawiam : )

ciasto rewelacja. piekę podobne :) ale mam pytanie bo ostatnio nie otrzymałam odpowiedzi. Gdzie nabyłas foremki z tego filmiku te w gwiazdki ?:youtube.com/watch?v=S0om7rRSxYA&feature=plcp ponieważ chcę takie zrobić :> proszę o odpowiedź !

proszę kotlet.tv / baklawa

to są foremki cuisipro, ale można też kupić zwykłe metalowe w markecie :)

Sernik stoi nie opada xd

a można wiedzieć jakiej firmy jest ten ser? :)

Widzę, że robisz dużo ciast, polecam Ci ciasto Królewicz. Najpierw sprawdziłam czy jest na kanale:D Najlepsze ciasto jakie jadłam.

Muszę zrobić koniecznie:)

mam pytanie , bo mój piekarnik ma funkcje termoobiegu , jeżeli muszę na tej funkcji to też w 180 stopniach czy może troszkę niższą temp . ?:)
z góry dziękuje za odpowiedź . :)

chce dodac brzoskwinie, ale zastanawiam sie czy dac na ser, czy do srodka? nie chce zeby opadl.sama nie wiem ktory zrobic krolewski czy ten:) ktory lepszy???:)

Ktory sernik lepszy, ten, czy z brzoskwiniami? Przepis na mase serowa i kruche ciasto troche sie roznia, stad moje pytanie. Generalnie chcialam zrobic sernik z brzoskwinia, ale juz sama nie wiem, na ktory przepis sie zdecydowac. Niestety mieszkam za granica i dostep do sera jest tez ograniczony – o kubelkach moge tylko pomarzyc…

  • Iwona

jeszcze jedno.. odnosnie sera… Jedyny rodzaj jaki moge kupic, to taki w kostce, w papierku (jak maslo, poltlusty). A jedyny sernik jaki w zyciu robilam, to pol na pol z mascarpone w kapieli wodnej i wyszedl ok. Czy ten rodzaj sera (w kostce) bedzie nadawal sie rowniez do powyzszych sernikow?
p.s. niestety nie mam maszynki do mielenia….

Paulina Stępień

Iwona tak, najlepiej byłoby go zmielić lub lekko zblendować, chyba, że nie przeszkadzają Ci te małe grudki to ok :) śmiało, ja sama z takich często robię tylko mielę

Na jaką dużą blaszkę wychodzi sernik?

Paulina Stępień

Aga taką jak w przepisie (wszystko napisałam) , ale możesz wybrać też większą, najwyżej będzie niższy, może też być tortownica 23 cm

Czy dobrze zrozumiałam Paulinko, sernik po upieczeniu zostawiasz nadal w piekarniku do ostudzenia,żeby nie opadł ?

Paulina Stępień

Kobalinka tak zostawiam najpierw przy zamkniętych drzwiczkach a potem uchylam a jak ostygnie to wrzucam do lodówki :)

Superasny poradnik:) Jestem poczatkujaca w pieczeniu wiec tak jasno i prosto wytlumaczone porady to skarb dla mnie :) Dziekuje:)

Nio i ja tez mam male pytanko :)
Przeczytalam wszystkie Twoje porady na temat pieczenia sernika. W tym przepisie podalas temp.pieczenia 180 i czas 1 godz.
Jednak polecasz mniejsza temp.i dluzszy czas pieczenia. czyli 160 i 1.5 godzinki.
Czy w tym przepisie Sernik z kruszonka tez moge zastowac dluzszy czas pieczenia?
To bedzie moj pierwszy sernik wiec wole zapytac:)
Aha:) Czy przed nalozeniem kruchego ciasta, trzeba forme nasmarowac tluszczem lib papierem do pieczenia?
Dziekuje i Pozdrawiam:)

Paulina Stępień

Gosia tak, bo dla serników najlepsza jest niska temperatura, ale tutaj sernik ma na wierzchu kruszonkę, stąd można piec go w wyższej temp. a nawet jest to wskazane :)

Mam małe pytanko. Czy do jednej części sernika mogę dać np. galaretkę żeby uzyskać jakiś inny smak i dwukolorowy sernik?

PS. Jestem fanką Pani strony, wchodzę na nią prawie codziennie, chodź mam 13 lat :)

Paulina Stępień

Zośka nie robiłam z galaretką, ale budyń na pewno możesz dodać

  • Zośka

Dziękuję bardzo za odpowiedź.
Pozdrawiam. :)

Dziekuje za odpowiedz:) Pozdrowionka:)

A ja mam pytanko czy zamiast sera takiego jak w Pani przepisie mozna uzyc serkow homogenizowanych waniliowych?

Paulina Stępień

Edyta nie robiłam, ale myślę, że tak

Chciałabym zrobić ten sernik jednak mam pytanie:czy ma on kremową konsystencję?Jeśli tak, to na pewno go zrobię.

Mnie tam sernik nigdy nie opada . Do masy serowj dodaję jedną pigułkę Viagry i po kłopocie .

Czy do tego sernika można dodać rodzynki? Chciałam go zrobić dla kogoś kto uwielbia serniki z rodzynkami.

Paulina Stępień

Ania oczywiście

Napisz proszę jak długo piec sernik i w jakiej temperaturze w piekarniku z termoobiegiem ?? W jakim Ty pieczesz ??

Paulina Stępień

Jola czas jest podany, termoobieg nie ma tu znaczenia, czas pieczenia sternika uzależniony jest od sera! Dlatego sprawdzamy potrząsając formą- środek musi być stabilny a nie trzęsący i już. A w tym serniku patrzymy na kruszonke

Zrobiłam dziś superrrrrr serniczek naprawde pyszny

Czy do masy serowej mogę dodać startą marchewkę coś na wzór serników z dynią??

witam, pieklam ten sernik juz wczesniej i zawsze wychodzi, na mase serowa daje jeszcze brzoskwinie pokrojone i kruszonka.Nie wiem czemu tym razem kruszonka jakby odstawala i pod spodem wyglada jakby bylo nie dopieczone, czy tez nasiakniete przez brzoskwinie…sama nie wiem, ma pani pomysl co zrobilam nie tak i czemu tak sie stalo?

Właśnie wypróbowałam przepis. Ogólnie przepis rewelacyjny, prosty w wykonaniu dla takiego nowicjusza jak ja :) Pierwszy raz tez robiłam kruche ciasto… Mężowi bardzo smakował sernik ale kurcze kruszonka na dole nie dopiekła sie od strony sera :( Podejrzewam że to wina mojego piekarnika bo to nie pierwsze ciasto które mi popsuł… Dlatego z reguły raczej robie mufiny bo te jeszcze dobrze piecze ( i nie funkcji wyłączenia termoobiegu).
Ogolnie super pomysł na sernik, nie za suchy nie za mokry i łatwy w przygotowaniu. Może powróce do pieczenia ciast jak już piekarnik „się ogarnie”. :):):)

Mój piekarnik zbyt mocno przypieka z góry (nie mam opcji wyłączenia górnego grzania) ,czy można w połowie pieczenia przkryć folią alum. aby kruszonka nie była za ciemna?

Jeszcze jedno pytanie,jaką mąkę dodaje się do sera,zwykłą czy ziemniaczaną?

Witaj Paulina! Mam pytanie, czy można dodać do ciasta kruszonki kakao? Jeśli tak, to ile…?

Witaj. Czy można zrobić ten sernik z ricotty.Robiłam już sernik z ricotty z Twojego przepisu i wyszedł super,nie wiem czy z kruszonką mozna też go zrobić,jeśli tak,to jak długo go piec,tyle samo czasu co ze zwykłego sera czy tak jak w przepisie na ricottę?

Jest wyśmienity w smaku.
Na ile go włożyć do lodówki?

Mi niestety sernik opadł. Nie jakoś dużo, ale opadł.

:-( i wyszedł ale zakalec to ciasto kruche się nie upiekło na dole :-(

jaki wymiar foremki powinien być?

  • justa

witam a czy mogę dac herbatniki zamiast kruchego?boje się ze nie wyrosnie

Super! W zeszłym roku robiłam strasznie skomplikowaną wersje sernika z ubijaniem białek i różnymi kombinacjami- był niezły. W tym roku wykorzystałam Twój dużo łatwiejszy przepis i sernik wyszedł lepszy :)
Ciasto z tego przepisu trzeba dość długo trzymać w zamrażarce – co najmniej 2 godziny bo jest lepkie ze względu na całe jajka. Do innych wypieków robię ciasto z samymi żółtkami (mniej lepkie bardziej „suche”) i wystarcza niecała godzina żeby ładnie się ścierało na tarce.
Na pewno będę jeszcze korzystała z tego przepisu i go modyfikowała. Super będzie smakował z dodatkiem rodzynek, ale niestety nie mogłam tym razem dodać, bo kilka osób w rodzinie nie lubi.

Witam
Sernik w piekarniku wyglądał super, ładnie wyrósł i zgodnie z zaleceniem studziłam w zamkniętym piekarniku po czym strasznie opadł. Goście w drzwiach a ciasto klapa….. może jeszcze się odważę, ale otworzę piekarnik po upieczeniu.

Wygląda pysznie. Jutro się za niego zabieram ;)

czy powinno byc w porządku jeśli podzielę sobie masę serową na 2 częsci i jedna część wymieszam z 2 łyżkami kakao zeby mi taka zeberka wyszła?

a można dodać wiecej jajek ??

a można dodać więcej jajek do sera ?? żeby był bardziej puszysty ??

Sernik urodzinowy piecze się już w piekarniku,
Z tobą pieczenie jest łatwe i proste. Musze Ci napisać, że rok temu nie używałam pieca, nie wiedziałam jak przygotować ciasto. Potrzebowałam przepisu krok po kroku, trochę motywacji.
To już kolejny przepis, który się sprawdza w mojej kuchni. :)

Witam, można wiedzieć jaki jest najlepszy wymiar blachy do upieczenia tego sernika? Ktoś już zadał to pytanie, ale odpowiedzi nie uzyskał.

  • Aniaaa

A przepraszam, zobaczyłam już, że na początku przepisu jest podany wymiar formy. Zaczęłam robić w większej, bo u siebie nie jestem i innej za bardzo nie ma. Zobaczymy, czy wystarczy ilość składników.

Zapomniałam dodać jajek do ciasta na spód! Ciasto juz sie mrozi. Czy bedzie ok? Poprosze o szybka odp

Jedno z najlepszych ciast jakie kiedykolwiek jadłam! Serniki są najlepsze, a ten rządzi. Dziękuje i polecam, właśnie idę robić :)

Jak długo trzymać zrobione ciasto w lodówce?

Wwitam a na jaka srednice blachy _-