Rolada malinowa w kropki


Rolada biszkoptowa to jedno z moich ulubionych ciast, lubię tworzyć nowe smaki i... wzory. Dzisiaj rolada malinowa w kropki, wiem, że Wam się spodoba, wiem też, że na pewno posmakuje Waszym gościom i wiem jeszcze, że zrobicie ją bez problemu (naprawdę!).

Tym razem zrobiłam urocze różowe kropki na biszkopcie (na wzór rewelacyjnego deseru joconde cake), zamiast kropek możecie zrobić wzorek lub napis (np. z życzeniami imieninowymi). Roladę biszkoptową nadziałam kremem na bazie bitej śmietany z dodatkiem dżemu malinowego (to wersja zimowa, bo latem warto sięgnąć po zmiksowane świeże maliny).

Rolada malinowa w kropki wygląda ładnie na stole, ma delikatny smak (mój ulubiony biszkopt, delikatny krem) i chyba nie ma osoby, która nie skusiłaby się na kawałek. Jeśli szukacie pomysłów na inny smak, to polecam Wam też roladę czekoladową z budyniem, a także roladę zieloną. Smacznego.

Rolada malinowa w kropki krok po kroku

  • czas: ok. 1 godzina + chłodzenie
  • liczba porcji: 10–12 kawałków

Składniki:

masa dekoracyjna (starczy na 2 rolady):

  • 90 g masła
  • 90 g cukru pudru
  • 90 g mąki
  • 1 białko
  • 1 łyżka dżemu

biszkopt na roladę:

  • szklanka mąki (nawet niepełna)
  • szklanka cukru (może być mniej, jeśli nie lubicie b. słodko)
  • 3 jajka
  • 1/3 szklanki wody
  • łyżeczka cukru waniliowego

krem:

  • ok. 150–200 g śmietany kremówki
  • 2/3 szklanki cukru pudru
  • 1/2 szklanki dżemu
  • 1,5 łyżki żelatyny
  • 1/3 szklanki wrzątku

Moje porady:

  • Rolada malinowa przepis

    Krok 1: Przygotowanie zaczynam od kremu do zdobienia. Miękkie (!) masło ucieram z cukrem pudrem, dodaję białko i miksuję, mąkę i znów miksuję, a na koniec dżem (2 łyżeczki + ew. troszkę barwnika, lub zamiast dżemu, syrop malinowy).

  • Rolada malinowa przepis

    Krok 2: Napuszczam wzór do formy koniecznie wyłożonej papierem do pieczenia (!). Chowam do lodówki na 10 minut.

  • Rolada malinowa przepis

    Krok 3: Przygotowuję biszkopt na roladę. Białka ubija z cukrem, dodaję mąkę, wodę, żółtka i cukier waniliowy, mieszam.

  • Rolada biszkoptowa przepis

    Krok 4: Ostrożnie przekładam na blaszkę. Równam. Wstawiam do nagrzanego do 200°C piekarnika i piekę 17 minut.

  • Rolada biszkoptowa przepis

    Krok 5: Gorącą! roladę przekładam na szmatkę, zdejmuję papier, układam wzorem do zewnątrz i roluję. W takiej zrolowanej pozycji zostawiam, by wystygła.

  • Rolada biszkoptowa przepis

    Krok 6: Śmietanę kremówkę ubijam z cukrem pudrem na sztywno, dodaję dżem i przestudzoną żelatynę.

  • Rolada biszkoptowa przepis

    Krok 7: Nakładam na biszkopt (ostrożnie go rozwijam). Chowam do lodówki na całą noc. Kroję ostrym nożem, smacznego.

Dodaj komentarz

Komentarze: 191

UWAGA!!!!!

SZKLANKA CUKRU NA SZKLANKĘ MĄKI!!!!

DAŁAM JEDNĄ CZWARTĄ I BYŁO ZA SŁODKIE.

ZACZNIJCIE OD MNIEJ I SPRAWDŹCIE.

DOSŁODZIĆ MOŻNA, W DRUGĄ STRONĘ TO NIE DZIAŁA!!!!!

ALE SUPER POMYSŁ :)

Paulina dziś zamierzam zrobić tą roladę czy mogę zamieścić twój przepis na swoim blogu oczywiście z adnotacją,że pochodzi od ciebie?
Pozdrawiam

Paulinko zrobiłam biszkopt jak w przepisie, ale mi wyszedł taki cieniutki nie wiem dlaczego:(

Paulina Stępień

Natalia on jest cienki a jaka forma? bo może większa? im większa forma tym dłuższy czas pieczenia, ale jako, że to rolada to cienszy=łatwiej zrolować
a info – oczywiscie! :)

Blacha ma takie wymiary jak twoja i wyszedł mi taki gliniasty. Trochę go zmodyfikowałam dodałam koszenil do ciasta i zwykłą bitą z żelatyną. Taką zwykłą roladę. Nie powiem da się zjeść chcesz to ci wyślę fotkę tylko podaj mejla ok
W końcu do trzech razy sztuka. Drugim razem zrobię po twojemu:)
Pozdrawiam

A i jeszcze dlaczego im większa forma tym czas dłuższy pieczenia, a nie odwrotnie?

Zauważ, że p. Paulina ma tutaj bardzo dużo filmów, gdyby miała odpowiadać na każde pytanie, które ktoś zada pod jakimś filmem, nie miałaby czasu, aby tworzyć następne ;-)

Ja dodam zdjecie swojej jak zastygnie, cos z biszkoptem mi nie poszlo no ale jest trzyma sie ma sie dobrze i mam nadzieje ze tak bd smakowac „:)

moja rolada jest pyszna :) super przepis i roluje się ten biszkopcik bardzo łatwo jednak kropki całkowicie nie wyszły ;( zostały tylko czerwone dziury ;( nie wiem co źle zrobiłam. Starałam sie delikatnie zciągnąć papier ale jednak na papierze zostały te moje kropeczki :( Paulinko co mogłam zrobić źle :( nie dałam dżemu tylko barwnik – czy to przez to?? a co myślisz jakby odłożyć troszkę tego biszkoptu i ten biszkopt zabarwić i wtedy szprycą zrobić wzorki ? czy może nie będzie tego efektu? jak myślisz? będę ogromnie wdzięczna za radę !!!

Paulina Stępień

Kasia jak próbowałam biszkoptem to wzorki się trochę rozlewają niestety, a co do kropek, wiesz, kropki są trudniejsze niż jakieś esy-floresy :) trudno ocenić, ale zazwyczaj wpływa ma grubość wzorku, za gruby lub za cienki, jak zostały na papierze to raczej za cienki, ale jak są wielkie dziury to za gruby :) tu trening czyni mistrza :) postaram się o prostszy wzorek może wtedy lepiej pójdzie :)

może właśnie za cienkie :/ bo właśnie się zdziwiłam że zostało mi masę masy ;) nic będę dalej próbować aż dojdę do perfekcyjnej rolady jak Twoja :D a Ty wykorzystujesz całą tę masę zrobioną z przepisu?

Paulina Stępień

Kasia masy starcza na dwie takie rolady :) wszystko kwestia wprawy, kolejnym razem zarzucę jakiś inny wzorek, chciałabym zrobić zebrę i w moich myślach wygląda całkiem prosto :D trzymam już kciuki!

Dziękuje

Mam pytanie – w tym przepisie do biszkoptu nie dodajesz proszku do pieczenia, natomiast tu http://kotlet.tv/szybki-biszkopt już jest ;) To jak, dodawać czy lepiej nie dodawać? Pozdrawiam cieplutko.

Paulina Stępień

Michalina masz rację, ale wiesz, przy takich cienkich wypiekach, w ogóle przy biszkoptach, proszek nie jest potrzebny :) sama im więcej piekę tym udoskonalam swoje przepisy :) proszek nie zaszkodzi, ale jest autentycznie tutaj zbędny :)

Super przepis! Uwielbiam maliny. Właśnie przygotowywuję to ciasto. Pozdrawiam i czekam na kolejne słodkości malinowe. :)

u mnie bez kropeczek i smak truskawkowy, ale musze zostawic komentarz:) Biszkopt rewelacyjny, jak gabeczka taki mieciutki, super sie roluje, a masa z truskawkami.Za pierwszym razem robilam z mrozonymi, tydzien pozniej z swiezymi( i ta wersja najsmaczniejsza).
[img]http://kotlet.tv/wp-content/uploads-comments/rolada.jpg[/img]

Paulina Stępień

KArola baaardzo się cieszę i ta Twoja rolada wygląda ślicznie :) cieszę się, że smakowało

Czy biszkopt, krem i masa wystarcza na 2 rolady???I czy dodać proszku do pieczenia do biszkoptu???

Paulina Stępień

Patrycja biszkopt, krem tylko na jedną roladę, jedynie masa do wzorów starcza na dwie :)
do biszkoptu nie trzeba dodawać proszku, tym bardziej do rolad

Moja wlasnie sie robi, nie mialam czerwonego barwnika na krpeczki to zrobilam zielone ale nie wgladaja ciekawie :) przywarly troche do do papieru wiec sie troszke przypalily i sa teraz brudno-zielone :) ale to nic poleje jakos fikusnie czekolada i bedzie git :) achhhh no i masaaaa cudownaaaaaaaaaaaaa dzieki wielkie za ten przepis

Paulina Stępień

Malinka cieszę się i na pewno wyjdą super :) wiadomo, że osoba robiąca dostrzega najwięcej niedoskonałości :)))

ale Pani te kropeczki piecze przed zalaniem masą? Bo nie wiem:( Proszę o odpowiedź zależy mi bardzo . Dziękuję! Pozdrawiam !:)

wszystko pieczemy razem tak, jak widać na filmie :) polecam też odnosnik pod filmem do wersji tekstowej

Rolada wyszła przepyszna. Cisto , aż rozpływało się w ustach, a krem? Krem przepyszny! Ta rolada to hit w moim domciu. :)

Zawijaski wyszły :) Dziękuję za przepis:)

Mam pytanie czy do takiej rolady zamiast kremówki można dać np. śnieżkę?

Paulina Stępień

Sylwia w sumie można, ale to chemia :)

Czy zamiast żelatyny mogę użyć galaretki malinowej? Czy mam wziąć taką samą ilość jak żelatyny czy więcej? Proszę o szybką odpowiedź :)

Paulina Stępień

Agnieszka możesz, weź całą galaretkę na 1/3 szklanki wody

mi niestety też popękała przy zawijaniu z kremem:(

Jestes swietna!

Czes niewiem dlaczeki ale przy zawijaniu mi peka co mam zrob

Trzeba zwijać jak jest gorące.

Paulinko – w zalaczeniu moja rolada malinowa w kropeczki :) Wykorzystalam do kremu maliny mrozone. Wszystkie proporcje wedlug Twojego przepisu :) Mysle, ze nie musze sie powstydzic mego „dziela” . Juz sprobowalam i jest smacznaaaaa ! Pozdrawiam – zrobie jeszcze zielona :)

jak ja bo mam ospe

a może zamiast żelatyny dać galaretke malinową??

Paulinka dzieki Tobie nauczylam sie robic pyszne wypieki ;) Swietnie wyszedl mi kopiec kreta, ale rolada biszkoptowa nie do konca. W smaku super, ale ten biszkopt… mam piekarnik elektryczny i zrobilam tak jak mowilas- pieklam w 200 stopniach ale musialam zmniejszyc bo juz po okolo 7 minutach za bardzo spiekl sie z wierzchu. No i nie byl az tak ladny jak Twoj, taki elastyczny… i kleil sie troche do papieru od spodu… Co mam zrobic zeby wyszedl tak idealny jak Twoj?? :) pozdrawiam!

Rada – wzorki łatwiej wyrównać wilgotnym palcem – masa nie klei się tak bardzo i ładnie się równa ;) Pozdrawiam

Pani Paulino, robiłam wczoraj tę roladę, kropeczki ładnie wyszły, krem pyszny, zwijało się też ok, ale biszkopt wyszedł jakiś taki… zwarty, mało puszysty. Co mogłam zrobić źle?

witam, ja też zrobiłam roladę, jednak wzoru nie widać wszystko zostało na papierze :( Może dlatego,że za długo go trzymałam w piekarniku? trochę się z jednej strony przypalił. A taki piękny wzór sobie wymyśliłam.

Rolada wyszla super , krem średnio dżem który kupilam jest chyba za rzadki ale myślę i tak będzie pyszne

Hehee Ja Też

witam. ;) czy do tej rolady mogę polożyć na srodku banana i zwjac? czy ten krem nie nadaje sie do lączenia z owocami? ;)

Paulina Stępień

Krysia można łączyć z owocami

Czego przyczyną może być to, że gdy chciałam ciasto rozwinąć z ręcznika to nie chciało się od tego ręcznika odkleić i się całe rozwaliło? :(

Paulina Stępień

Aniu a nie ścisnęłas za mocno? próbuj posypać ręcznik cukrem pudrem, może za długo czekałaś?

  • Karolina Stachelek

mi przy zwijaniu pęka co mam zrobić? :)

Witam czy zamiast żelatyny można dodać galaretkę malinową? :) jeżeli tak to w jakiej proporcji ? :)

  • Ewa

już doczytałam wcześniej że można dzieki buziaki 1/3 kubka na cała paczke galaretki :D jakby ktoś nie znalazł :)

Raz już zrobiłam tę roladę i była przepyszna! Tylko jeśli chodzi o te kropeczki to nie dodałam barwnika, tylko sam dżem. Po upieczeniu kropeczki były brązowiutkie, a nie czerwone/ różowe :(. Może za długo piekłam? Teraz trafiło się, że kupiłam biały papier do piecz., bo wtedy miałam taki brązowy, może to jednak od tego zależy? Mój biszkopt właśnie w piekarniku, zobaczymy, czy wyjdzie ładny kolor…

PS. Wtedy robiłam kropki, natomiast teraz serduszka :). Mam nadzieję, że fajnie wyjdzie.

Paulina Stępień

Sylwia a wiesz ja bym raczej obstawiała po prostu dżem :) truskawkowy może mieć taki szarawy kolor po upieczeniu :)

No i niestety :(…rolada będzie miała brązowe serduszka…naprawdę nie wiem co źle robię… Nie dość, że to, to jeszcze lekko rozerwał mi się biszkopt, gdy odwracałam go…
Do środka dam jeszcze pokrojoną w kostkę galaretkę.

Zrobiłam dzisiaj roladę i trochę mi nie wyszła :( biszkopt dobry, ale krem był całkowicie płynny. Miałam małą powódź. Zobaczę jak będzie rolada wyglądać jutro. Co mogłam zrobić źle?

Paulina Stępień

Natalia albo przebita śmietana albo za słabo ubita albo za ciepła żelatyna. Trudno mi ocenić w ciemno, bo sama wiesz lepiej, w którym momencie popłynęła?

  • Natalia

Chyba to wina zbyt słabo ubitej śmietany :/ bałam się żeby jej nie zważyć

Czy można zastąpić dżem owocami?

  • Basia

Pewnie, nawet jest o tym mowa w filmiku.

nie polecam tego przepisu na biszkopt, lepiej zrobić tradycyjnie jak w każdej książce kucharskiej: 3 jaja,3 łyżki cukru, 3 łyzki mąki. Najpierw ubijamy białka, ucieramy z cukrem, potem na przemian dodajemy: najpierw żółtko potem mąkę. i do pieca. wychodzi bardzo ładnie. NIe ma co sobie komplikować dodawając wodę itd, poza tym w tym przepisie, jak już ktoś napisał, szklanka cukru to pomyłka