Pasta jogurtowa z soczewicą na kanapki


Mój kolejny pomysł na pyszne, zdrowe śniadanie. Kanapki z pastą jogurtową z soczewicą. Pasta jest delikatna, sycąca i pyszna! Połączenie soczewicy, szczypiorku i ziaren słonecznika jest bardzo fajne, a z jogurtem smakuje jeszcze lepiej. Nam ta pasta kanapkowa bardzo zasmakowała.

Mi pasty najbardziej smakują na prostym, pszennym pieczywie, a kanapki z pastą jogurtową z soczewicą jadłam na ulubionych bagietkach. Lubię takie niewielkie kanapeczki. Jeśli zaś chodzi o soczewicę, to mam ostatnio do niej słabość. Tym razem soczewica zielona – przypomina mi troszkę bób w smaku. :) Mniejsza jednak z tym, po prostu jest bardzo dobra. :) Smacznego śniadanka!

Pasta jogurtowa z soczewicą na kanapki krok po kroku

  • czas: ok. 25 minut
  • liczba porcji: cała miseczka

Składniki:

  • 1 szklanka zielonej soczewicy
  • szczypior z dymki
  • garść ziaren słonecznika
  • ok. 2–3 łyżki jogurtu naturalnego
  • sól i pieprz
  • Pasta z soczewicą krok po kroku

    Krok 1: Soczewicę wrzucam do wrzącej, osolonej wody i gotuję do miękkości (ok. 15–20 minut).

  • Pasta z soczewicą krok po kroku

    Krok 2: Szczypior kroję w wąskie paseczki, soczewicę odcedzam. W misie mieszam soczewicę, szczypior i pestki słonecznika. Doprawiam solą i pieprzem, dodaję jogurt i mieszam. Lekko rozgniatam widelcem. Całość można zmiksować w malakserze, ale ja lubię większe kawałki, dlatego rozgniatam tylko widelcem.

Pasta jogurtowa z soczewicą
Pasta jogurtowa z soczewicą

Paulina Stępień

kotlet.tv

Dodaj komentarz

Komentarze: 9

Chyba wiem co jutro będę jeśc na kolacje ;)) Bardoz mi się podoba ten przepis

Paulina Stępień

Dziwnograjku koniecznie napisz o odczuciach swoich kubków smakowych :) mi bardzo ta pasta zasmakowała :)

dziekuje za tak latwy i pyszny przepis na zdrowe sniadanko:)

Mnie baaaardzo ta pasta smakuje. Do tej pory robiłam tylko zupę z soczewicy, a teraz przerzuciłam się na pastę :-)

Właśnie zjadłam chleb pszenny na zakwasie z prażonymi pestkami z dyni (oczywiście przepis z kotlet.tv) z tą przepyszną pastą z soczewicy. Uwielbiam ją.

Czy mozna dac inna soczewice, np czerwona? Czy ona juz nie bedzie pasowac? Tylko taki rodzaj soczewicy widzialam u siebie w sklepie. Dziekuje. Pozdrawiam

Jutro spróbuje a czy soczewice należy moczyć przed gotowaniem jak fasolę

Pasta jest niesamowita !! Ten smak trzeba poczuć. Dzięki za przepis.