Pączki


Nie ma karnawału bez pączków. :) I choć nie jestem wielką ich miłośniczką, to są takie, które bardzo lubię. Pączki powinny być mięciutkie, pulchniutkie, nadziane konfiturą truskawkową lub różaną, polane lukrem i posypane płatkami migdałowymi.

Za takimi pączkami nie raz staliśmy w tłusty czwartek w mega kolejce na Chmielnej. Staliśmy za pączkami z różą, tylko tam mają taką dobrą konfiturę (poza domową, oczywiście), inne mi nie smakują. Czasem staliśmy ponad godzinę, by dorwać swoje dwa pączki. A skoro trwało to ponad godzinę, to znaczy, że nie byliśmy jedynymi wariatami. :)

A tym razem proponuję wersję domową moich ulubionych pączków. Miękkie, troszkę mniejsze, nadziane truskawkową konfiturą i polane lukrem do granic możliwości z dodatkiem płatków migdałowych. Pycha!

Pączki krok po kroku

  • czas: ok. 1,5 h
  • liczba porcji: ok. 14 pączków (mniejszych niż standardowe)

Składniki:

  • 550 g mąki pszennej
  • 50 g drożdży świeżych
  • 250 ml mleka
  • 50 g cukru
  • 4 żółtka
  • 3 łyżki oliwy
  • 1 łyżka cukru waniliowego
  • łyżeczka alkoholu

plus:

  • marmolada (ewentualnie dżem – patrz przepis)
  • płatki migdałowe
  • 1 szklanka cukru pudru
  • ok. 2 łyżki wody
  • olej do smażenia
  • Jak zrobić pączki

    Krok 1: Drożdże rozpuszczam w ciepłym mleku z cukrem.

  • Jak zrobić pączki

    Krok 2: Wszystkie składniki ciasta mieszam w misce.

  • Jak zrobić pączki

    Krok 3: Następnie przekładam na blat i wyrabiam na gładkie ciasto. Wkładam do miski i odstawiam pod przykryciem na 1 h.

  • Jak zrobić pączki

    Krok 4: Po tym czasie ciasto wyjmuję z miski, chwilę wyrabiam.

  • Jak zrobić pączki

    Krok 5: Wałkuję na placek o grubości ok. 1,5 cm. Szklanką lub kubkiem wycinam okrągłe kształty.

  • Jak zrobić pączki

    Krok 6: Na patelni rozgrzewam olej i kładę partiami pączki. Olej powinien mieć 175°C, ale jeśli nie macie termometru, to ja uskuteczniam metodę "na oko". Czyli rozgrzewam olej, następnie stawiam na średnim, raczej mniejszym niż większym gazie i kładę pączuszki. Jeśli ślicznie się podnoszą i tworzy się biała obręcz to jest super, jakby nagle ciemniały bardzo szybko to temperatura za wysoka i w środku będą surowe. Smażę z obydwu stron na złocisto-brązowy kolor, i układam na papierze, by odsączyć tłuszcz.

  • Jak zrobić pączki

    Krok 7: Szprycę nadziewam gładką marmoladą. Jeśli nie macie marmolady, to wystarczy słoik dżemu i malakser. Dżem miksujecie malakserem na masę i piękne nadzienie do pączków gotowe. :) Szprycą nadziewam pączki (ja zawsze z boku). Potem z wody i cukru pudru ucieram lukier, lukruję pączki, posypuję płatkami migdałowymi i gotowe. ;-)

Pączki
Pączki

Paulina Stępień

kotlet.tv

Dodaj komentarz

Komentarze: 96

to jest jeden z najlepszych przysmaków uwielbiam pączki mogę je jeść jeść ślinka mi leci na samą myśl Wyglądają super i pewnie tak smakują Ja chce takie pączki

mam marmoladę ale strasznie sztywną. Czy zrobić z nią tak samo jak z dżemem – zmiksować?? I ile czasu smaży się taki pączek?? Na filmie trwa to kilka sekund – to po prostu montaż czy faktycznie tak krótki czas wystarczy??? Nie są surowe w środku??? I prosze się nie śmiać – ja naprawdę nic nie wiem o robieniu pączków :)))

Paulina Stępień

Gosiu – tak zmiksuj, to pomysł mojego Męża, jest genialny. Ja miałam sztywny dżem i go siup zmiksowałam blenderem i już wyszła marmolada w sam raz do pączków :)
Co do smażenie, nie nie, to tylko montaż, gdybym miała dokładnie pokazać czas smażenia to zasnęłabyś :) no może przesadzam.
Olej powinien być rozgrzany do 175 C, ja stosuje metodę na oko, jak zaczyna troszkę podskakiwać, to zmniejszam ogień, stawiam na średnim raczej mniejszym gazie i wrzucam pączki. Oleju musi być sporo, pączki będą unosić się jakby na nim, nie powinny dotykać dna, bo szybciej się przysmażą.
Pączki smaż raczej wolniej niż szybciej, tylko też niech olej nie będzie za zimny oczywiście, ta metoda z tym średnim gazem sprawdza się serio dobrze :)
I ja smażę aż będą rumiane z obydwu stron, jak temperatura jest dobra to one tak ładnie się będą podnosić i wytworzy się taka jasna obwódka, gdyby temperatura była za wysoka to szybko się zrumienią, troszkę podrosną, ale w środku będą niedobre, więc najlepiej smaż partiami i jak któryś zrobi takiego psikusa to znaczy, że temperatura za wysoka i trzeba troszkę poczekać.
No troszkę się rozpisałam, ale z tym smażeniem to po prostu wolniej jest lepiej o tak na podsumowanie :)

oj, pączki z Chnielnej są pycha i te z różą i migdałami najlepsze!!
a i Twoje Paulinko wyglądają bardzo smakowicie:)

Paulina Stępień

Moniko to sie rozumiemy :) uwielbiam te z Chmielnej, bardzo, moje też smaczne, tylko mniejsze… chyba muszę postarać sie o wykrojnik pączkowy, bo szklanką wychodzą mniejsze… chociaż z drugiej strony można takie zjeść dwa :P

Oj pączki :) Lubię ,lubię ale prawie nie jadam. No ale może w końcu uda mi się skusić. Mmmm…z adwokatem zawsze mi smakowały chociaż te z konfiturą różaną są zdecydowanie najlepsze. Tylko za lukrem nie przepadam :) Jestem fanką cukru pudru.
Ale te Twoje wyglądają najpiękniej jak widziałam. Musiały być pyszne.

Paulina Stępień

Ojej Dziwnograjku (swoją drogą miło Cię widzieć) dziękuję za miłe słowa, aż się rumienię! Ja to lukier uwielbiam, ale i cukrem pudrem nie pogardzę… i jedym i drugim zawsze się upapram :P

Anito takie paczkowane suche też mogą być, ich się bierze wtedy dwa razy mniej niż świeżych :)
a te serowe o których mówisz znajdę i zrobię! :) i wtedy sie pochwalę, narobiłas mi smaka, pozdrawiam

a ja paczki rzadko ale jak juz sa to duzo, hehe Jeszcze nigdy nie robilam.. kiedys nadejdzie ten czas.. tylko nie moge znalesc takich drozdzy w sklepie, jak sa tu w przepisie, ja uzywam tylko w proszku ..
wszak ja pamietam ze najbardziej lubie paczki takie malutki a’la serowe… nie pamietam dokladnie bo to bardzo dawno bylo i nawet nie wiem czy mozna je jeszcze w Polsce kupic w cukierniach.

Pozdrawiam

dzięki za odpowiedź. W najbliższych dniach się wzmę za te cudeńka i zobaczymy jak mi wyjdą.

Bardzo ładne, ale to nie są pączki :) Uformowanym pączkom trzeba dać czas na wyrośnięcie przed smażeniem, a smażyć w głębokiej fryturze. Dzięki temu byłyby lżejsze, bardziej porowate – więcej byłoby w nich miejsca na nadzienie, którym je potem szprycujesz.

Podejrzewam, że trochę ci wyszły kule armatnie, ciężkie i zbite – dlatego marmolada się w nich mieścić i w efekcie z nich wyciekała.

Paulina Stępień

ella nie :) ja je szprycowałam do oporu, bo ja lubię dobrze nadziane pączki :) w środku były mięciutkie i puszyste, zresztą o tym pisałam. Są dwie szkoły smażenia pączków, niekoniecznie muszą wyrastać ponownie i nie każdy ma frytkownicę :)

Pączki wyszły mi pierwszy raz rewelacyjne. Bardzo dobrym pomysłem jest zmiksowanie _u mnie konfitury z truskawek. PYCHA Pozdrawiam

Z tym wyrabianiem ciasta trochę amatorka :D

Wspaniałe pączki,też dzisiaj zrobiłam,ale z większej porcji,a z pozostałego ciasta zrobiłam ślimaczki cynamonowe.Pozdrawiam serdecznie.

Paulina Stępień

Nika no wyglądają pięknie :) co prawda ja już dzisiaj mam dosyć pączków, ale na zdjęcie patrzę z przyjemności :) dziękuję i pozdrawiam

DROGA PAULINKO:) TO SĄ MOJE PIERWSZE PĄCZKI JAKIE MI W ŻYCIU SIĘ UDAŁO UPIEC:) Z DUMĄ MOGĘ SIE POCHWALIĆ:) MOJ MĄŻ POWIEDZIAŁ ŻE JESZCZE TROSZKĘ I RODZINKA BĘDZIE WYGLĄDAŁA JAK JEDEN WIELKI PĄCZEK HEHE POZDRAWIAM GORĄCO

Paulina Stępień

Małgosiu super! jakie piękne obwódki mają jasne, wyglądają fantastycznie! Cieszę się ogromnie, że wyszły i że smakowały :) a wiesz z tym wyglądaniem jak pączki nie przejmuj się, po ostatnim czwartku będzie wiele takich osób :) hihi
A tak poważnie to gratuluję, są świetne! i dziękuję za zdjęcie :)

ta se nie znacie :P właśnie że fajne, bo własne ^^ (nie chodzi mi o
przepis, lecz o to że tylko komentować umiecie i pewnie przypalilibyście
wodę mwhaha) no a co do filmiku to oświadczam że bardzo dobry :P Tak jak i
pączki ^^ (robiłem ze znajomą) :DD Hmm A co do panny, która „gotuje” to..
masz ładne rączki.. :)

mniam:)

pewnie ze umiemy o!

Paulinka nie denerwuj sie tu Sylwecia ci ludzie poprostu nie wiedza co
dobre hehe a ja juz duzo wypróbowalam przepisów kotlecikowych i sa super

@kotlettv niestety nie mam tak przepieknej kuchni tak wyposazonej jak ty
muwie szczerze marze o ślicznej kuchni

Jak dajesz radę usunąć ciasto z obrączki? ja swoją biżuterię zawsze zdejmuję do wyrabiania ciasta,czy na pierogi czy na ciacho drożdżowe :)

nigdy nie miałam z tym problemu :) może dlatego, że mam dość gładką obrączkę bez zdobień, często myję ręce w trakcie wyrabiania, może nie ma kiedy zaschnąć :) hihi

robilam paczki z twojego przepisu wyszlo mi ich dokladnie 70 i byly pyszne ciasto uroslo mi w przeciagu pol godziny i wylewalo sie prawie z garnka rano je zrobilam wieczorem juz nie bylo

Mam pytanie : Za ile i gdzie moge taką strzykawę :D do nadziewania kupić ???

Mozesz to kupic w sklepach gospodarstwa domowego Polecam papki do nadziewania drobiu sa wieksze ale i nadziewa sie wygodniej Ja kupywalam ja ok 2-3 lat temu za 20 zl o ile pamietam Wiem ze takie papki mozna nabyc rowiez w sklepie ikea :)

Proponuję jednak zdejmować wszystkie pierścionki z rąk – jest to znacznie lepiej odbierane przez oglądających. Jeśli chcesz pokazać, że jesteś mężatką to zawsze możesz etap zdejmowania pokazać na początku.

Proponuję jednak zdejmować wszystkie pierścionki z rąk – jest to znacznie
lepiej odbierane przez oglądających. Jeśli chcesz pokazać, że jesteś
mężatką to zawsze możesz etap zdejmowania pokazać na początku. I jeszcze
jedno. Pączki domowe powinny być wypełniane nadzieniem przed smażeniem –
wtedy zupełnie inaczej, lepiej, smakują. Nadziewanie po usmażeniu w dodatku
w tak brutalny sposób to cecha przemysłowych pączków dla masowych odbiorców.

@win32api jak to brutalnie? A co ma temu pączkowi znieczulenie może dać?!

Ja marze żebyś zaczął / zaczęła uczyć się ortografii ;)

wiesz co marzenia sie spelniają a le mówiac powanie to poprostu na kompie olewam ortografie,nie mam tyle czasy zeby patrzec czy pisze tak czy tak nie podoba sie komus to niech nie patrzy i tyle pozdrawiam

Przepis na pączki (składniki) oraz wykonanie ciasta bardzo fajnie, lecz samo smażenie i nadziewanie to mi się bardzo średnio podoba… tak smażyć można placki, ale nie pączki !!!!!!!!!!!

możesz smażyć inaczej :) Niebawem opublikuję inny przepis na pączki z frytkownicy, z perspektywy czasu uważam, że takie wychodzą najlepiej, dużo oleju i łatwa kontrola temperatury. A co do nadziewania, to kwestia gustu. Mi jednak chyba bardziej smakują te nadziane „po” i można je mocniej nadziać :) ale można je nadziać przed drugim wyrastaniem :)

Drożdże się nie rozpuszczają,to żywe organizmy :P

witam ! pączki nadziewa się a dziurke sciska żeby ją zakleić i zostawiana się na kilka minut potem dopiero się smaży ( więcej nadzienia wchodzi i jest łatwiej nadziewać )

Pączusie wyszły rewelacyjne! Zmodyfikowałam troszkę przepis i poczekałam jak wyrosną przed smażeniem (na głębokim tłuszczu w garnku). Przepis prosty i trafiony, migdały można zastąpić skórką pomarańczową. Próbowałam już Twoich rogali drożdżowych teraz pączki dzięki wszystko super:)

Paulina Stępień

Maja cieszę się ogromnie! i życzę smacznego! :))

Jak dla mnie, to prosty i dobry sposob na paczki, im mniej do roboty tym lepiej:) Czy kuchareczka moze zdradzic co to za piekna piosenka , bardzo spokojna :)

niczym to cos mi nie przypomina pączków. moim zdaniem to jakieś racuchy nadziewany dżemem

Ile czasu je trzeba smażyć? One się mają poprostu z zewnątrz zarumienić i tyle? Chciałbym wkrótce zadebiutować w dziedzinie pączków i nie chcę, żeby moje pierwsze sztuki były surowe w środku.

najważniejsza jest temperatura smażenia, jeśli masz może frytkownice to podejrzyj ten film youtube.com/watch?v=WUKMlq_-gik najlepiej puścić pączka testowego :) nie może zrumienić się za szybko bo będzie surowy w środku a ciemny na zewnątrz, nie może też zbyt wolno bo będzie ciężki i nie puszysty. To trwa kilka minut, powinien równo unosić się i rumienić. Musi też być dobrze wyrośnięty.

to chyba pierwszy raz widzisz pączka :)

no no niezłe dzięki za przepis mój syn zobaczył to jak wróciłam ze sklepu i widziałam te pączki na stole powiedział że sam zrobił dzięki za pączki daje 20/10

mam pytanie czy z suchych drozdzy wyjda mi czy nie gdyz nie mam mozliwosci kupic w paryzu swierzych

Paulina Stępień

Gabi wyjdą oczywiście, suchych dwa razy mniej niż świeżych :)

Pączki robi się szybko no i oczywiście wychodzą smaczne, nie są nasiąknięte tłuszczem- fajny przepis :)
[img]http://kotlet.tv/wp-content/uploads/2011/09/Paczki1.jpg[/img]
[img]http://kotlet.tv/wp-content/uploads/2011/09/Paczki2.jpg[/img]

poważnie smaży się je po 10 sekund z każdej strony? :|

smaży się tyle, aż będą rumiane.

Paulino radze ci sprawdz sobie co oznacza slowo FRYTURA i nie plec glupot o frytkownicy! Pozdrawiam-Anna

Paulina Stępień

Anna nie zrozumiałam Twojego komentarza, więc może nie odpowiem dobrze, ale ja uważam, że rewelacyjne pączki wychodzą smażone w zwykłej frytkownicy o np. tu http://kotlet.tv/paczki-2

Paulinka, zamierzam zrobic te paczki w czwartek.. po raz pierwszy:) nie mam takiej glebokiej patelni, wiec bede je smażyc w garnku o grubym dnie.. tylko mam pytanie.. do jakiej wysokości garnka powinienno sie wlac olej?:)

  • JustinBieberLoveLove

gorszej muzyki sie nie dało wybrac…..

bardzo przyjemne wrażenia się odbiera podczas oglądania:)

jutro bede sam smażył pączki, pierwszy raz ;D

Oto moje pierwsze w życiu pączki :) przepis cudowny wszystko wyszło :) dziękuje :*

A o to i moje pączuszki ślicznie dziękuje za przepis :* wyszly super :)
[img]http://kotlet.tv/wp-content/uploads-comments/Zdjcie0432.jpg[/img]

Paulina Stępień

Kasia nooo piękne!

Czas na pączki, Pani Paulino przepis znakomity :)
[img]http://kotlet.tv/wp-content/uploads-comments/IMG_0972.JPG[/img]

ale kalamoki ci wyszły

Jaka jest najlepsza mąka do tych pączków???

Paulina Stępień

Anonim normalna maka pszenna jasna tj. typ od 450-550

Ale jakie powiedzcie:
-maka poznanska
-maka szymanowska
-maka tortowa z biedronki
-inne jak wiecie jakie to napiszcie
Pozdrawiam!!!

Wiecie jak rostopic czekolade .Podajcie stronę lub napiszcie jak wy to robicie.

Ehh robiłem, ciasto jest twarde , pączki wychodzą twarde i ciężkie nie polecam.

Witam! a jak nie mam takiego urządzenia do nadziewania pączków o czym mogę to zastąpić??

Po pierwsze pączki powinno się smażyć na szmalcu oraz bardzo dużą ilości tego szmalcu (co z tego ze będą zarumienione, skoro w środku sie nie zrobią O_o)

Czy nie powinno być tłuszczu w tym przepisie? Masło albo cuś? Nigdy nie spotkałam się, żeby nie była masełka w cieście na pączki.

Witam, chcialam sie dowiedziec czy moge odrazu na ciasto surowe moge dac drzem czy marmolade? Mam drzem wisniowy z kawalkami owocow wiec mi nie przejdzie przez szpryce. Pozdrawiam :)

Czy moge troche mniej dodac maki dopaczkow? bo wyszly mi dobre ale troszke twardawe. Albo prosze o rade co mozna zrobic zeby byly fajne delikatne i mieciusie. Pozdrawiam :)

Czy muszę też założyć błyskotki na palce przy produkcji ???:)To jest nie HIGIENICZNE!!!! P.S.Bardzo proste formowanie :)

Czy moge je usmazyc na smalcu, ktory zostal z faworkow?

mniam pychotka:) paulinko ile dodac suszonych drozdzy?i czy mozna zrobic paczki bez mleka lub z mlekiem ryzowym?dziekuje slicznie

Witam mam pytanie czy zamiast alkoholu moge dodac octu ?

Czesc Paulinko:)
mam techniczne pytanie:) Otoz musze paczuszki zrobic na 2 razy. Raz dla rodziny i 3 dni pozniej dla znajomych na Tlusty Czwartek. Myslisz, ze jesli raz usmaze je na Plancie lub smalcu to moge ten sam tluszcz wykorzystac po 3-4 dniach? Albo i nawet w pozniejszym terminie jesli paczusie mi wyjda? Pozniejsz termin mysle, ze w ciagu miesiaca? Oczywiscie trzymane w lodowce.

Ja robilam scisle wg tego przepisu. Wyszly genialne. Nadzialam je marmolada rozana…nie musze Wam pisac jak smakowaly:)

Z uwag technicznych to robilam ciasto w maszynce. Pieknie sie wymieszalo. Ale po 30 minutach juz chcialo na zewnatrz;) Przelozylam je zatem do duzej misy z Ikei, wlozylam do mikrofalki i tam ladnie wyroslo. Ciasta nie walkowalam, tylko podzielilam na czesci, jak buleczki, kazda czesc ladnie uformowalam, splaszczylam i pieklam. Mniej pracy chyba:) Ale kazdy robi jak mu wygodnie. Wazne, ze przepis boski. Pozniej nadzienie rozane do upieczonych juz paczkow, platki migdalowe i lukier. Miod-malina:) dzieki za przepis.

Ale mi wyszlo…scisle wg przepisu..ale po swojemu;) Chodzilo mi o skladniki. Wszystko jak podalas. Tylko musialam dodac lyzke wody, bo mialam male zoltka i ciasto bylo ciut za suche.

moga byc suche drozdze?…w proszku…

Sorry, ale to amatorski przepis, z którego nigdy nie wyjda porządne pączki. 1 zasada zaczyn robi sie w niemetalowym naczyniu i miesza niemetalową lyżką, bo … ciasto drozdzowe nie wyrasta jak należy i są twarde jak skała. Kłania się brak elementarnej wiedzy na temat wypieków. Amatorszczyzna!

Smażyłam dzisiaj pączki z tego przepisu. Wszystko fajnie ale…nie są równe, każdy ma inny kształt…przypominają wyglądem muffinki. Ale to nie ważne…tylko, że mało puchate są. Ciekawe czym to jest spowodowane. Niedawno robiłam pączki z innego przepisu (z piwem) i też takie niepuchate wyszły. Za krótko wyrabiałam? Czy po wycięciu krążków z ciasta mają jeszcze rosnąć? Ba tu nic takiego nie wyczytałam.

JUTRO TŁUSTY CZWARTEK

ty nie bedziesz tego jadł

A wiec tak; Zrobilam bez jajek/zoltek.Wyszlo ponad 30szt!!!Fakt ze nie az takie wysokie jak Pauliny,bo za mocno walkowalam ciacho:) Wyszly mieciutkie i puszyste,a mleko tez pol na pol z woda bo mi braklo,a nie bylo czasu pojsc do sklepu.Zrobilam tansza i ciut chudsza wersje.Drozdzowe ma to do siebie ze jest puszyste(chleb,ciasto na pizze tez sa robione bez jaj)Pozdrawiam

  • Natalia Cierebiej

troszkę się spaliły

Aż mi ślinka leci :P

Mojej rodzinie zachciało się pączków i już 3 raz je robiłam w tym miesiącu. Dwa razy według mojego przepisu, a trzecim razem chciałam sobie uprościć i zrobiłam je z tego przepisu. Niestety muszę przyznać, że moim chłopakom nie smakowały. Określili je „zupełnie jak kupne”. Faktycznie miały bardziej suchy miąższ niż z mojego przepisu i bardziej piły tłuszcz pomimo, że smażyłam w odpowiedniej temperaturze. Ja do pączków dodaję zamiast oleju stopione masło i na taką ilość mąki 5-6 żółtek i 25-30 ml spirytusu. Robię także zaczyn, a żółtka ucieram z cukrem, trwa to może pół godziny dłużej, ale efekt jest zadziwiająco lepszy, przynajmniej tak twierdzą wszyscy próbowacze. Niestety znowu się przekonałam, że czasem nie warto iść na łatwiznę.

Polecam przepis,pączki robiłam z podwójnej porcji i wyszło mi 38 szt.
Bardzo smaczne,dodałam 2 łyżki spirytusu i nie były nasiąknięte olejem puszyste(odstawiłam do wyrośnięcia i dopiero na olej) i mięciutkie..

Pychota :), dziekuje! Swietny przepis.

Witam Pani Paulino… mam pytanie czy ma Pani przepis na paczki ale bezglutenowe?ja niestety jak probowalam robic paczki makowsce…. wychodzily mi strasznie zbite suche…. bardzo prosze o pomoc

Robiłam te paczki, byłyby ok gdyby nie taka duża ilość drożdży. Tyle drożdży dodaje się jak jest więcej mąki. Uwielbiał przepisy z kotlet tv, mam nawet książkę lecz te paczki smak drozdzy

A jak nie wyjdzie obwodka to mozna je jesc?