Kurczak w sezamie z fasolką


Szukacie jakiegoś fajnego, lekkiego dania na niedzielę? To ja polecam kurczaka w sezamie z fasolką. Fajna alternatywa dla nuggetsów z kurczaka, w dodatku, jeśli przygotujecie go na patelni ceramicznej czy nowoczesnej teflonowej, to nie musicie używać tłuszczu. Do tego mogą być ziemniaki albo fasolka szparagowa.

Przez to, że niewielkie kawałki kurczaka zostały obtoczone w sezamie, to są chrupiące i nabierają lekkiej, orzechowej słodyczy, co pewnie spodoba się również najmłodszym domownikom. Do kurczaka w sezamie z fasolką możecie też podać sos tatarski albo majonezowy. Smacznego.

Kurczak w sezamie z fasolką krok po kroku

  • czas: ok. 35 minut
  • liczba porcji: ok. 10

Składniki:

  • 500 g kurczaka
  • 5 łyżek oliwy
  • 1 sosu sojowego
  • 1 łyżeczka papryki słodkiej
  • 1 jajko
  • ziarna sezamu
  • fasolka szparagowa do podania
  • Kurczak w sezamie z fasolką

    Krok 1: Mieszam składniki, a kurczaka kroję na mniejsze kawałki.

  • Kurczak w sezamie z fasolką

    Krok 2: Każdy kawałek kurczaka obtaczam w marynacie-cieście, a potem w płatkach sezamu.

  • Kurczak w sezamie z fasolką

    Krok 3: Układam na patelni i smażę z obydwu stron, aż będą rumiane.

  • Kurczak w sezamie z fasolką

    Krok 4: Przygotowuję też fasolkę i podaję razem. Smacznego.

Kurczak w sezamie z fasolką
Kurczak w sezamie z fasolką

Paulina Stępień

kotlet.tv

Dodaj komentarz

Komentarze: 18

Ta fasolka wyglada jak mrożona : D

Fajnie :) Ja nigdy nie wiem jak zrobić piersi z płatków migdałowych

z to chyba nawet była taka mrożona :) najbardziej lubię żółtą świezą :)

Trza było kupić : D ja tylko świeżą, żółtą i do tego nie może byc przejrzała : P

a czy można takiego kurczaka smażyc na patelni teflonowej?

01:02 żebym ja miał na 2 kęsy to bym musiał ukroić chyba połowę tej całości :D

Kurczaczek wygląda pysznie więc się jutro pokuszę o zrobienie takowego na obiadek :)

To smacznego! :D

Hahahah…nawet tu mnie znalazłeś :D Dzięki :D Napewno będzie dobry :)

Mam nadzieje że się podzielisz :D

Bardzo chętnie, tylko nie dam tam fasolki, bo nie cierpię takowej, za kurczakiem też nie przepadam specjalnie, ale jak długo oglądam Kotlet.tv to nie było jeszcze rzeczy, która by mi nie smakowała :)

fajny ten kurczak, ale dałabym go z czymś innym iż fasolka, a o tej patelni ceramicznej słyszę pierwszy raz :)

  • Magdalena z Facebooka

ja lubie piersi z kurczaka w wiórkach kokosowych, mniam

No ba :D

zerknij tutaj watch?v=lxM3vJ-fEO0 mówiłam roróżnych patelniach :)

mam akurat w lodówce olej sezamowy i nie mam na niego pomysłu.
czy mogę zastąpić nim oliwę z oliwek oraz smażyć na nim, jeśli sucha patelnia teflonowa nie zda egzaminu? czy to raczej pogorszy efekt?
poza tym nie mam oliwy z oliwek; do wyboru mam zwykły olej rzepakowy i rzeczony sezamowy.
i jeszcze jedno pytanko: czy kurczak nie wychodzi suchy? chcę go podać z fasolką szparagową i ziemniakami pieczonymi w piekarniku, ale obawiam się, czy danie to nie będzie zbyt suche, gdyż jestem przyzwyczajona do „mokrych” sałatek i surówek ze świeżych warzyw, a muszę zużyć fasolkę szparagową, póki jest dobra.

Właśnie zajadam się kurczakiem z sezamem i żółtą fasolką :> Przepis jak zawsze bardzo udany. Ja musiałam jedynie zmodyfikować skład marynaty wykluczając sos sojowy zawierający mąkę pszenną, na którą jestem uczulona. Dodałam za to trochę soli i pieprzu. Wyszło super :) Sezam świetnie komponuje się z fasolką. Naprawdę bardzo dobre połączenie ;)

Smażymy go bez żadnego dodatku tłuszczu!
-Chwilę Później-
Wlewam oliwę, dodaję sos sojowy…

Z powodu braku patelni ceramicznej i teflonowej kurczaka obtoczyłam w marynacie bez dodawania do niej oliwy i sezamie i usmażyłam go na małej ilości oliwy :), podałam ze świeżą, ekologiczną żółtą fasolką szparagową oraz już mniej zdrową – gotową surówką colesław i sosem tatarskim = pyszota :)