Kruche kuleczki z rumem


Kruche maślane ciasteczka na jeden gryz. Idealne na święta, jak i każdego dnia, bo są niewielkie, szybko można je zrobić, a smakują bardzo dobrze. Ja zrobiłam kruche kulki z rumem, ale możecie dodać swój ulubiony smak, także w postaci syropu (np. pomarańczowego).

Kruche kulki z rumem są idealne do herbaty, każdy chętnie po nie sięgnie, bo mają niewielkie rozmiary. Polecam Wam i życzę smacznego.

Kruche kuleczki z rumem krok po kroku

  • czas: ok. 30 minut
  • liczba porcji: cała blaszka ciasteczek

Składniki:

  • 1 szklanka mąki
  • 1/2 szklanki otrębów pszennych
  • ok. 130 g masła
  • 2/3 szklanki cukru pudru
  • 1 łyżka rumu
  • 1 łyżeczka cukru z prawdziwą wanilią

Moje porady:

  • Kruche ciasteczka krok po kroku

    Krok 1: Zagniatam ciasto z podanych składników. Najpierw siekam nożem, by masło było w jak najmniejszych kawałeczkach, a potem zagniatam dłońmi. Jeśli będzie zbyt suche, to możecie dodać troszkę masła. Powinno być lepkie.

  • Kruche ciasteczka krok po kroku

    Krok 2: Zagniecione ciasto wstawiam do lodówki na kilkanaście minut.

  • Kruche ciasteczka krok po kroku

    Krok 3: Formuję kuleczki mniejsze niż piłeczka do ping-pinga i układam na blaszce. Wstawiam do nagrzanego do 180°C piekarnika i piekę ok. 13–15 minut, aż będą rumiane. Uwaga, one są miękkie, ale stwardnieją, jak wystygną. Jeśli będą już złociste, to nie radzę dłużej piec. :))

Kruche kuleczki
Kruche kuleczki

Paulina Stępień

kotlet.tv

Dodaj komentarz

Komentarze: 21

Jaka zmiana strony ;)
Skoro jest już tak rozbudowane to może pomyślicie o wersji na komórki?
A co do ciasteczek wyglądają bosssko ;DD

Z pewnością je zrobię, bo wyglądają bardzo apetycznie i są bardzo proste :)
Pozdrawiam :)

  • Przemysław z Facebooka

Stronka jest naprawdę ładna.

Paulina Stępień

Logan jesteś szybki :)) dopiero co jeszcze poprawiam ostatnie rzeczy :))
tak, mamy to w planach :D

Justinek polecam :) właśnie są baaardzo proste

Przemku dzięki :) jeszcze dopracowuję, ale ufff, chyba się udało hihi, już mi się w oczach miesza :D

  • Marek z Facebooka

Dołanczam się design stronki naprawde fajny lepszy od ostatniego :) zmiany na dobre

O rany, ja jeszcze „dopieszczam” detale, a Wam się już podoba, fajnie :))))

  • Mateusz z Facebooka

Ale mam teraz Gastro Stronka przewyborna ;) ; ) ; )

  • Przemysław z Facebooka

Szukajka Googla psuje widok na gołąbki :D Przydałoby się ją przestawić pod logo i opis strony, a tak to super :D

Stronka ciekawa, choć mi się tak dziwnie wyświetla – może to kwestia komputera – zobaczymy jutro na innym :)

a może oprócz wersji na komórkę jeszcze wersje do druku?
nie zawsze można zabrać laptopa do kuchni – a tak to druk i już do kolekcji przepisów :)
Kiedyś chciałam roladę zrobić a tu Internetu brakło oj oj ale byłam zła, potem już przerobiłam ( usunęłam zdjęcia i wydrukowałam) i już żaden brak mnie nie zaskoczy.

Pozdrawiam :)

Paulina Stępień

Ula wersja do druku jest ze zdjęciami, na dole jest odnośnik… wolałabyś bez zdjęć? bo w sumie nie wiem :))
a stronka źle się wyświetla? odśwież, ale w razie co jeszcze poprawiam :)) i jeśli coś źle to mów :)

Przemku hihih, chciałam by każdy ją widział :) skoro zmieniłam na „lepszą” hihi, a poza tym to gołąbki niektórym się w nocy snią :))

  • Przemysław z Facebooka

Hehe rozumiem :P I na pewno sobie wyśnię gołąbki, jeśli tylko uzyskam jakiś świadomy (bądź nieświadomie, też będzie smacznie :D) sen. :D

piękny kubeczek, piękny!

o kurcze, a bylo tak przejzyscie.. czemu wszystkie strony sie upieraja zeby wpuchac na glowna jak najwiecej rzeczy, nie ogarniam tego..

ale kuleczki przynajmniej ladne..

Paulina Stępień

Ana, ale dzięki temu będziesz mogła śledzić np. tylko przepisy, a z tego co pamiętam to chciałaś :))
a rzeczy na głównej jest mniej niż było :) inie trzeba tak jechać w dól, jeszcze to dopracowuję, ale myślę, że wyjdzie na dobre ;)))
A kulki polecam, bo szybko je się robi a są fajne ;)

O teraz już się ładnie wyświetla – wcześniej zamiast „gołąbków” miałam jakieś niebieskie tło i przerośnięte litery.
Wersja do druku fajniejsza by była bez zdjęć – ale dzięki ze jest taka – szkoda ze jej wcześniej nie zauwazylam;/
i brakuje mi bardzo tego spisu przepisów który był po prawej stronie – desery, ciasta, dania z drobiu, itd – zawsze za pomocą tego wyszukiwałam danka – jak miałam ochotę lub potrzebę zrobić zupkę to klik i już, np wiedeńska ziemniaczana :)

Ale myślę że się przyzwyczaimy – zmiany są potrzebne do rozwoju półkul mózgowych ;p :)

Paulina Stępień

Ula ja to oddam tą nawigację, ale będzie na dole w tak zwanej stopce, bardziej uporządkowana :) bo tego tyyyyle się nagromadziło :))
tylko muszę to dokończyć :) ale jeszcze dzisiaj wróci :) jak widzisz, jeszcze dopracowuję duperelki :)
jest też lepsza wyszukiwarka, która lepiej znajduje :))

Paulina Stępień

Ula już oddałam :) jest na samym dole strony, w stopce, chyba bardziej, hmmm czytelnie :) bo w tej z boku się gubiłam

Jak pisałam, tak zrobiłam. Te ciastka są PRZEPYSZNE! Planuję nie jedną powtórkę, ale tym razem z podwójnej porcji, bo domownicy nie mogli się opanować przy konsumpcji :)) Pycha!

:( nie wiem co się stało, ale moje ciasteczka rozpłyneły się w piekarniku i posklejały:( zastanawiam sie co zrobiłam źle..nie miałam pergaminu, więc posmarowałam blachę margaryną i posypałam bułką tartą…czy to jest przyczyna? Ciasto było troche suche i zamiast masła dodałam troszkę więcej rumu, chciałam żeby były bardzioej aromatyczne..może więc to?
Pomóż proszę!! :):)