Ciasto czekoladowe z twarogiem


Pyszne ciasto czekoladowe przełożone twarogiem. To w zasadzie taki smaczny murzynek, którego czekoladowy smak równoważą niesłodki twaróg oraz dżem. Ciasto jest pyszne i z powodzeniem może udawać tort, w dodatku niezbyt słodki tort.

Chociaż, jeśli chcielibyście bardziej słodkie ciasto, to wystarczy posłodzić twaróg. Do przełożenia wykorzystałam dżem malinowy, który świetnie pasuje do czekolady (polecam też mocno czekoladowe ciasto z malinami), ale możecie wykorzystać także inny dżem, np. z czarnej porzeczki czy morelowy. Smacznego.

Ciasto czekoladowe z twarogiem krok po kroku

  • czas: ok. 55 minut
  • liczba porcji: tortownica 22–26 cm

Składniki:

  • 250 g masła roślinnego
  • 3 łyżki kakao
  • 4 łyżki mleka lub wody
  • 1,5 szklanki cukru
  • 1,5 szklanki mąki pszennej
  • 4 jajka
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 słoika dżemu
  • ok. 250 g miękkiego twarogu

Moje porady:

  • Przygotowan ciasta czekoladowego

    Krok 1: Roztapiam masło lub masło roślinne, dodaję cukier (opcjonalnie można dodać też mleko lub wodę, to ułatwia mieszanie i doprowadzenie do pożądanej konsystencji), a jak się rozpuści, to kakao. Wymieszaną masę odstawiam, aby przestygła.

  • Przygotowanie ciasta czekoladowego

    Krok 2: Białka ubijam na sztywną pianę.

  • Przygotowanie ciasta czekoladowego

    Krok 3: Dodaję żółtka, mąkę, proszek do pieczenia i większość masy (troszkę odkładam na polewę). Mieszam na wolnych obrotach.

  • Przygotowanie ciasta czekoladowego

    Krok 4: Wlewam ciasto do formy (w przypadku formy metalowej warto posmarować masłem lub wyłożyć dno papierem do pieczenia). Wstawiam do nagrzanego do 200°C piekarnika. Dla foremki 22 cm czas to ok. 40 minut, a dla 26 cm bliżej 30 minut. Warto sprawdzić patyczkiem.

  • Przygotowanie ciasta czekoladowego

    Krok 5: Przecinam ciasto na pół, przekładam miękkim twarożkiem (jeśli macie twardy, to proponuję zmiksować z serem mascarpone lub serkiem waniliowym homogenizowanym). Na to kładę dżem i przykrywam drugą połową. Z wierzchu smaruję polewą. Smacznego.

Ciasto czekoladowe z twarogiem
Ciasto czekoladowe z twarogiem

Paulina Stępień

kotlet.tv

Dodaj komentarz

Komentarze: 38

świetne:) na pewno w weekend wypróbuje

a czy mogą byc serki homogenizowane czy raczej twaróg? a i czy w formie 26 nie wyjdzie za niskie?

Paulina Stępień

Sylwecia serki homo są dość płynne, a to musi być coś „zwartego”. Możesz homo zmieszać z twarogiem :) możesz wykorzystać miękki twarożek kanapkowy (byle nie słony).
w 26 wyjdzie niższe, ale będzie OK, zdecydowanie krócej trzeba piec, to ze zdjęcia jest 24.

aha dzieki skladniki mam wiec jutro z rana bede piec i napisze jak po degustacjii

Kotleciku gdzie Ty mieścisz te wszystkie słodkości ;)?? Ciasto napewno wypróbuje ;)

  • Ewelina z Facebooka

robilam dzisiaj na obiad nugettsy. Pyszne są!:)

  • Ewelina z Facebooka

a raczej byly;D

Cieszę się! :) oj one serio smaczne :)))

  • Ewelina z Facebooka

zjadlo by sie jeszcze,ale poszly w mgnieniu oka:) jutro planuje zrobic gofry z Waszego przepisu,bo moja z zewnatrz nie sa chrupiace:(

  • Ewelina z Facebooka

dziękuje bede probowac moze sie uda:)

hej hej ciasto bardzo smaczne dzieciaczkom bardzo smakuje niestety bardzo malutko pozostalo na jutro takze kto pierwszy ten lepszy hehe

Paulina Stępień

Sylwecia bardzo się cieszę! :) hehe, kto pierwszy ten lepszy, no to tylko się cieszy :)))

Robie jutro. Mam nadzieje ze sie uda dobre.Jaka srednice mialo to Twoje ciasto bo na filmie wyglada bardzo malutkie.

22 cm :)

Zrobiłam, czeka do jutra na babcie :) mam nadzieję że posmakuje :)

Czy ten ser dobrze sie komponuje, czy nie jest kwasny? Nie dodawalas zadnego cukru do sera? Moze miodu dodac? Troche to mnie niepokoi, a za chwile mam to robic

nie nie dawałam cukru, ale można, wykorzystałam miękki ser, jeśli masz tylko twardy to możesz zmieszać z mascarpone albo homogenizowanym waniliowym. Ja nie słodziłam, bo miałam słodki dżem a i ciasto jest słodkie, ale możesz lekko posłodzić :)

Przełożyłam mascarpone i dżemem malinowym, ciasto wyszło przepyszne :) Jeszcze żaden z waszych przepisów mnie nie zawiódł, dlatego bardzo lubie gotować razem z wami. Pozdrawiam serdecznie.

Paulina Stępień

Monika cieszę się ogromnie :) i życzę smacznego :)))

A ja mam takie pytanko… czy do tego ciasta przed pieczeniem mogę dosypać kostki czekolady? czy nie zrobi mi się zakalec albo czekolada sie nie przypali? chciałąbym aby to ciasto było tak na maksa czekoladowe :)..

Paulina Stępień

Jazzowa troszkę możesz, w kawałkach, ale nie za dużo, po nie przypali się, ale takie „zakalcowate” może być, bardziej z wrażania, bo będzie cięższe :) ale kilka pokruszonych kostek możesz wrzucić, rozpuszczą się, ale w tym miejscu będzie bardziej słodko :)

no to jutro pieczemy ciasto :) a tak poza tym to bardzo cieszę się, że trafiłam na Twoją stronkę… dzięki Tobie coś zaczyna mi w kuchni wychodzić, bo ja to wielka noga z gotowania jestem… narzeczony to już się ze mnie naśmiewał, że po ślubie na obiadki do mamusi będzie jeździł.. a teraz to w wir pichcenia wpadłam i mój luby sam dopytuje się co dziś pysznego mu przygotuje… tak więc dziękuje Paulinko… :)

Paulina Stępień

cieszę się i trzymam kciuki za kolejne pyszności :))

Wczoraj upiekłam,wyszło pyszne:)Zrobiłam też danie jednogarnkowe,pulpeciki z makaronem w sosie pomidorowym-palce lizać.W marcu mój synek kończy 3 latka,bardzo chciałabym upiec torcik pszczółki- mam nadzieję,że dam radę.A do tego czasu, mam zamiar eksperymentować z Twoimi przepisami.Serdecznie pozdrawiam

planuję zrobić to ciasto na weekend :)
nie wiem czy coś mi umknęło – nie smarujesz formy żadnym tłuszczem?

może byc taki twaróg do sernika z kubełka?

Ciasto przepyszne, szybko się robi. Ja na górę potarłam jeszcze kilka kostek białek czekolady, użyłam dżemu jagodowego a do twarogu dodałam dwie łyżeczki cukru waniliowego. Wyszło wyśmienite.
[img]http://kotlet.tv/wp-content/uploads/2011/06/ciacho.jpg[/img]

Wyglądają pięknie, z komentarzy wynika, że są pyszne zatem do dzieła:)

a gdzie ta woda lub mleko ? :P

Bardzo pyszne ciasto, ja robiłam z dżemem porzeczkowym,i serkiem śmietankowym

Witam

Czy można zamiast masła roślinnego użyć zwykłego?

haha :) jaka jestem straszna przecież jest napisane w 1 punkcie !!! =o)

Pozdrawiam

Paulina Stępień

Ela haha czasem tak bywa, a lepiej pytać niż mieć wątpliwości :) można, można :)

Pani Paulino – nie wiem co robie nie tak, ale wszystkie ciasta typu jak to czekoladowe czy babkowe nie wyrastają mi. Upieką się są smaczne ale nie wyrastają. Wczoraj zrobiłam to czekoladowe – i historia sie powtórzyła. Forme mam na 24cm, wstawiłam do piekarnika na 200st nagrzanego, piekłam na termoobiegu przez 35 minut, studziłam w uchylonym piekarniku. Bardzo lubie piec ciasta choć żadko to robie bo nie ma komu ich jeść. Dziś mam gości ciasto czekoladowe przecoełam w zdłuż na pół – upiec się upiekło choć nie jest w środku takie pilchne. Może zatem przełoże je serem i dżemem i nie będę się zamartwiać?
Acz kolwiek Bardzo prosze o radę co może być powodem że ciasta mi nie rosną?
rodgoryczona i zawiedzina Iwona

Paulina Stępień

Chyba wiem o co może chodzić :) ciasta z kakao są zazwyczaj bardziej suche niż zwykłe, szybciej się spiekają i jesli dodać do tego ustawienia piekarnika to właśnie może być „klops” :) Odradzam termoobieg i grzanie od góry, swoją drogą polecam też lekturę tutaj http://kotlet.tv/jak-piec-ciasto starałam się opisać różne problemy.
W przypadku tego ciasta są dwa rozwiązania, widzę, że skoro problem się wiele razy powtarza to tak: dodać do ciasta (tego czy innego) zawsze łyżkę oleju oraz zdecydowanie ustawić jedynie grzanie od dołu. Jeśli masz problem z wyłączeniem to polecam przykryć folią aluminiową :) trzymam kciuki

Pani Paulino – bardzi dziękuje za radę, będę ją pamiętać. A propo ciasta – przełożyłam je serem i dżemem – wszystkim smakowało :). Pozdrawiam gorąco
Iwona

Ja mam pytanie odnośnie formy, bo chciałabym go upiec w prostokątnej formie, ale nie wiem czy nie będzie za niski.