Ciasteczka dwukolorowe


Proste i szybkie ciasteczka, których przygotowanie zajmuje kilkanaście minut. Ja proponuję przygotowanie ciasteczek dwukolorowych, czyli z masy jasnej i kakaowej. Są nie tylko smaczne, ale też fajnie wyglądają na talerzyku.

Maślane ciasteczka dwukolorowe są lekko słodkie, kruche i delikatne. Pamiętajcie, by nie piec ich za długo, bo będą twarde. Po upieczeniu jeszcze troszkę stwardnieją, więc nie sugerujcie się tym, że ciepłe są miękkie. Jeśli chodzi o kształt, to zaszalejcie! Ja robiłam ciasteczka ślimaczki wykorzystując do tego szprycę, ale możecie zrobić dowolne kształty, chociażby nakładać kropki jasnej a potem ciemnej masy przy pomocy łyżeczki.

Ciasteczka dwukolorowe krok po kroku

  • czas: ok. 15 minut + 15 minut pieczenie
  • liczba porcji: 1 blaszka ciasteczek

Składniki:

  • 150 g mąki
  • 25 g mąki kukurydzianej
  • 125 g masła
  • 65 g cukru pudru
  • 1 jajko
  • troszkę esencji waniliowej
  • 1 łyżeczka kakao
  • 1 łyżeczka oleju
  • Ciasteczka dwukolorowe krok po kroku

    Krok 1: Masło (temperatura pokojowa) miksuję na jasną masę z cukrem pudrem.

  • Ciasteczka dwukolorowe krok po kroku

    Krok 2: Dodaję mąkę, jajko, drugą mąkę, a także esencję waniliową (ja często zastępuję ją malibu lub jakimś likierem).

  • Ciasteczka dwukolorowe krok po kroku

    Krok 3: Wszystko mieszam mikserem na gładką masę.

  • Ciasteczka dwukolorowe krok po kroku

    Krok 4: Biorę drugą miskę, sypię do niej kakao i dodaję łyżeczkę oleju. Przekładam połowę masy i mieszam.

  • Ciasteczka dwukolorowe krok po kroku

    Krok 5: Napełniam szprycę naprzemiennie jasną i ciemną masą. Ten krok możecie pominąć i po prostu możecie nakładać małą łyżeczką i formując z masy ciasteczka ;-)

  • Ciasteczka dwukolorowe krok po kroku

    Krok 6: Wyciskam ślimaczki lub inne wzorki. Wstawiam do nagrzanego do 180°C piekarnika i piekę ok. 10–12 minut. Cieńsze ciasteczka – 10 minut, grubsze-wyższe – 15 minut. Wyjmuję z piekarnika, gdy ostygną. Smacznego.

Ciastka dwukolorowe
Ciastka dwukolorowe

Paulina Stępień

kotlet.tv

Dodaj komentarz

Komentarze: 45

Śliczne są te ciasteczka! Robiłam kiedyś takie czekoladowo -waniliowe w kształcie spiralek:-)

Pozdrawiam.

świetne spiralki do chrupania

Sliczne Bardzo podoba m sie ich kształt

A jak się nie ma maki kukurydzianej?

Paulina Stępień

Majanko – hihih też maślane? :) mi strasznie smakują taki szybkie ciasteczka

Asiejko – oj tak

Emma – cieszę się i zachęcam do robienia

Anita – to trzeba kupić :) a tak poważnie to one są takie delikatniejsze, może ewentualnie mąka ziemniaczana?! dużo tutaj nie ma w tych ciastkach, więc w ostateczności może zamień na zwykłą, ale ja nie sprawdzałam tej wersji, więc nie jestem pewna na 100 % ;-)

eee tam kupic.. i co ja z nia pozniej zrobie? 25 gr mi nie sprzedadza :P zamienie na ziemiaczana.. jak nie wyjda bedzie na Ciebie hehehe

Paulina Stępień

Anita – hihihi :) mąka kukurydziana często jest w takich paczkach po pół kg :) a co robić – ciasteczka! :D
hihi, ale spoko zamień na ziemniaczaną, myślę, że będzie OK ;-) hihi i daj znać

jakie śliczne są te ślimaczki! takie dwukolorowe ciasteczka przypominają mi wakacje :)

ciasteczka pyyyycha ! dość szybko sie robią więc to taki rezerwowy przepis ;)

a tę esencję waniliową mozna zastąpić jakmś aromatem do ciast czy czymś takim łatwodostępnym?

Jesi chodzi o przelicznik maki kukurydzianej to na takiej samej zasadzie co zwyklej maki?Wg.internetowego przelicznika 25 g maki kukurydzianej to 5 łyżeczek, czy tyle tez jest w Twoim przepisie Paulinko?
Pozdrawiam!

a mi sie te ciasteczka rozpłynęly;((((( Moze za malo maki dalam?

Paulina Stępień

Magda możliwe, wiesz, mąki kukurydzianej tak dawałam ze dwie łyżki. Ja mam wagę, ale „na oko” to mniej więcej tyle.
A pszennej to prawie szklanka.
Wiesz, one lekko się rozpływają, ale tak jak widać na zdjęciu jednak zostaje ich forma, hmmm.

ciasteczka pyszne, pozwoliłam sobie dodać trochę cynamonu, można nim zastapic esencje waniliowa bo tez ładnie pachnie i wyszło super. Najlepsza strona o gotowaniu jaka widzialam, podziwiam ze udaje wam sie to wszystko robic w domu!

:) właśnie się tymi ciasteczkami delektuję mmmmm pycha – niebo w gębie :) kolejny super przepis na Waszej stronie- dziękuję i pozdrawiam :)

kochana ja nie wiem jak ty sobie radzisz z ta szpryca!!!ja juz dawno swoja zakopałam :D worki cukiernicze sa bez porównania wygodniejsze!!!pozdrówka

to zależy jaka szpryca :) ja już dwie zakopałam, ale ta jest super :)

Zrobiłam je na podwójne składniki . były b.maczne . dzięki za przepis .. A co do szprycy moja jest nie zafajna. Musze wkońcu kupić ten rękaw ale niby jest drogi około 50 zł czy to prawda ?

Dzisiaj jeszcze raz je zrobiłam rozpłyneły się nie wiem czemu .?
dlaczego ciastka mi się rozpływają ?

przychodzi mi tylko, że za dużo masła, one zawsze lekko się rozjadą, ale nie rozpływają, a dodałaś resztę składników dokładnie? możesz dodać sypkich ciut więcej po prostu.

robię je dziś jak nic :) zobaczymy jak wyjdą :) Widziałam podobne w sklepie więc tym bardziej przyjemnością dla mnie będzie przygotowanie ich samodzielnie :)

Polecam, tak naprawdę to coś czego szukałam, gdy masz smaka na coś słodkiego wystarczy parę minut roboty i z tego co masz w domu wychodzą pyszne ciasteczka i jeszcze do tego tak mało sprzątania.

PS: Ja też nie miałam tej mąki kukurydzianej i zaryzykowałam dodając małą łyżeczkę mąki ziemniaczanej i tak naprawdę też mi się udały i były pyszne. :]

Ooooo zgrozo, jak można surowe jajko wbić bezpośrednio do ciasta ????????!!!!!!

pyszne i super wyglądają ^^

Bardzo smaczne,malo slodkie,wszystkim smakowaly a ksztalt pozostal prawie niezmieniony.Napewno beda u nas czestym gosciem ale nastepne to te na patyczkach.

mam ochotę na te ciasteczka i zaraz idę je robić tylko nie wiem … bo mam szprycę (tą dużą strzykawkę) i nie wiem czy nakładać do niej jasną masę od razu na ciemną czy przekręcić ją i wtedy dawać , chodzi mi o to by wyszedł efekt taki jak twój że z jednej strony jest pas białej a z drugiej pas ciemnej masy .. :)

Paulina Stępień

Agnieszka ja tak wkładałam obok siebie, jakoś wyszło, zobacz na filmie też mam taką szprycę

Zrobiłam dzisiaj te ciasteczka i wyszły naprawdę bardzo dobre :-) Mój czteroletni synek był nimi zachwycony i napewno jeszcze je zrobię. Pozdrawiam

Paulina Stępień

Karolina baaardzo się cieszę :)

hej Paulinka :) A co jeśli zastąpię mąkę kukurydzianą krupczatką? Myślisz że wyjdzie podobny efekt?

Paulina Stępień

Ewelina nie próbowałam, ale powinno wyjść :)

taaaak wyszły :D

Witam, próbowałam robić te ciasteczka, smak super, ciasto wyszło super, (a przynajmniej tak mi się wydawało) fajnie się je wyciskało przez pistolet do ciastek, ale niestety wszystkie słowa super znikły gdy włożyłam do piekarnika, ciasto się rozpłynelo po całej blasze na tak cieniutką warstwę że niestety do jedzenie sie nie nadawało. nie wiem co było nie tak ? wszystkie składniki dodałam tak jak w przepisie.

Ja również piekłam ,ciasteczka wszystkim smakowało . Tylko bardzo ciasto, geste wychodzi i trudno, mi sie szprycuje czy robie coś źle ???/ ;) Uwielbiam Paulina twoje przepisy troszke już wypróbowałam..

Masa mi się w piekarniku rozlała na całą blachę :/

Ciasteczka pycha,pzrygotowanie zajmuje moment,a zjedzenie….jeszcze szybciej:))

  • bea

zapomniałam dodać ,że mączkę kukurydzianą zastąpiłam skrobią ziemniaczaną…i się udały

A umiesz używać szprycy takiej która porcjuje ciasto, w sensie, wyciska się tylko trochę za jednym naciśnięciem. Wychodzą z tego piękne ciasteczka na obrazkach, ale jak próbowałam to mi nie idą. Ciasto było za gęste lub za rzadkie. A może znasz jakąś stronę lub filmik gdzie to pokazują?

Witam.Czy takie ciasteczka można wykonać zamiast szprycy normalnym workiem??

Paulina Stępień

Tak można

1 minutę temu wstawiłam je do piekarnika. Wyglądają pysznie!!!

hmm nie wiem czy można dodać zwykłą mąkę???